Over de Versbox van Henk De Vlieger schreven we eerder een uitgebreide blogpost naar aanleiding van een podcast aflevering van “De Toekomst Jeukt” (te volgen op Spotify).
Luisteren én lezen kan je hier:
De Versbox van Slager Henk De Vlieger
Henk De Vlieger is de bedenker van de Versbox, de gekoelde lockers die naadloos aansluiten bij Meattime.be, de webshop voor slagers.
Het geloof van Henk in zijn koelboxen is bijzonder groot en dat vinden we helemaal terecht. Maar veel slagers onderschatten de communicatie die nodig is om van zo’n Versbox een succesverhaal en zelfs een oneerlijk voordeel te maken.
Hoe onze inbreng een verschil maakte
Met ons make-it-happen team begeleiden we slagers die zo’n Versbox volop willen inzetten als een klantenvoordeel en als alternatief voor langere openingsuren.
In een kort en intens traject hielpen we recent nog een lokale slager om het systeem van online bestellen en ophalen in de Versbox op te zetten. Omdat we ons willen inzetten voor de lokale handelaars die durven investeren en vooruit kijken.
Voor ons een eenvoudige opdracht (een duidelijkere branding op de boxen zelf, een flyer en een heel eenvoudige website) waarmee we de slager ontzorgden. Een mooi voorbeeld van hoe wij “make it happen” zien bij Mex United. Ook al zit het in kleine dingen.
Onze learnings?
- Slagers zijn vooral slager. Digitale mogelijkheden zijn voor heel wat (oudere) slagers iets heel mistig of een ver-van-mijn-bed show. Door hen bij te staan in kleine dingen, kunnen we grote stappen zetten.
- Communicatie met nadruk op klantenvoordelen is cruciaal.
- Eenvoud siert.