Online verkopen is méér
dan een webshop bouwen

E-commerce is een continue uitdaging want alles kan altijd beter.
Wij helpen je de juiste keuzes te maken en het rendement te verhogen.

Cis Scherpereel | E-COMMERCE STRATEEG VAN MEX UNITED

Waarom zou ik morgen op
jouw webshop kopen?

De waarom-vraag dus.
Maar zijn jouw troeven wel sterk genoeg om de strijd te winnen?

E-commerce gaat om strategie, uniek zijn, een behoefte invullen, een sterk merk bouwen. 
Over goede producten of diensten bovenal. Aan een aantrekkelijke prijs.

E-commerce is psychologie. Je klant kennen, begrijpen, bekoren, verrassen, ontzorgen en betrekken. We hebben het over reviews, klantgetuigenissen, klantenservice, privacy en retourbeleid.

E-commerce is ook logistiek, verpakking, levering en ophaling. Online betalingen ook, facturatie, boekhouding en backoffice, … Maar ook kortingen, promoties en acties.

E-commerce gaat om scoren in Google, Bing of marktplaatsen, adverteren en publiceren. Over zachte en harde conversies, meten, bijsturen, aanpassen, optimaliseren. Continu. Want alles kan altijd beter.

E-commerce is technologie. Digitale hocus pocus om het mensen makkelijker te maken. Sneller ook. Veel sneller. 

E-commerce is een vak apart en vereist vandaag gespecialiseerde kennis en inzichten in verschillende domeinen. Praat dus met ons als je een stap vooruit wil.

In De People Factor in E-commerce zoomt Cis Scherpereel in op het belang van de juiste mensen op de juiste plaats. Ook in de context van een digitaal gestuurde e-commerce.
Het Oneerlijk Voordeel is het boek van Kurt Ostyn en Cis Scherpereel en vormt de kern van de strategische aanpak die we bij Mex United hanteren en die van groot belang kan zijn voor je e-commerce strategie.
blank

EvITA _ MIJNKADOOTJE.BE

“In een zestal maanden slaagden we er samen met Mex United in om de resultaten van onze webshop naar een succesverhaal te loodsen. Dit maakt me als ondernemer bijzonder blij.”

In een klankbordsessie bespreken we je uitdagingen en doelstellingen en krijg je eerstelijnsadvies voor het pad naar e-commerce succes.

E-commerce is een complex beest geworden.
Klaar om samen dat beest te temmen?

Of heb jij alles onder de knie?

“Mijn webshop schiet maar niet uit de startblokken. Wat ik ook probeer. Kunnen jullie helpen?"

Het antwoord van JELLE RYCKOORT / E-COMMERCE EXPERT

Je webshop en je online marketing campagnes hebben een screening nodig. Ook hier stellen we eerst de waarom-vraag en gaan we op zoek naar de werkelijke redenen van de beperkte resultaten. Daarna gaan we sleutelen en optimaliseren om het vliegwiel op gang te brengen.

Hoe wij je kunnen helpen:
› Digitaal paspoort
› Concurrentie analyse
› Strategie marktplaatsen

“Mijn eigen webshop loopt goed, maar ik wil uitbreiden en nieuwe markten verkennen. Hoe kan ik dat best aanpakken?"

Het antwoord van Cis Scherpereel / Groeistrateeg

Social commerce, marktplaatsen, fysieke winkels, pop-up stores, samenwerken, … De opties liggen open. Belangrijk is om elk kanaal een eigen meerwaarde toe te wijzen. 

BESPREEK JE UITDAGING MET ONS IN EEN KLANKBORDSESSIE

“B2B commerce kan onze relatie met onze klanten sterk verbeteren. We willen hier een stevige stap in zetten, maar willen daar begeleiding bij."

Het antwoord van JELLE RYCKOORT / E-COMMERCE EXPERT

B2B commerce vergt een heel specifieke aanpak en is vaak meer technologiegericht. Koppelingen met ERP, CRM, PIM of kassasystemen zijn aan de orde. Maar het gaat ook om gebruiksgemak voor de klant die de tools dagelijks gebruikt. 

Contacteer ons voor persoonlijk advies

Laat maar komen. Wij houden van dergelijke vragen.

Hoe we je concreet kunnen helpen?

Wat we wel doen

Uitwerken van een e-commerce strategie.

Optimaliseren van bestaande webshop met als doel meer conversie, beter rendement, meer omzet.

Onderzoek, strategie en implementatie van de online verkoop via marktplaatsen (bol.com, Amazon, …)

Opleiding van jouw medewerkers in alle mogelijke aspecten van e-commerce en online marketing.

Lezingen rond e-commerce. Op maat van de KMO. 

We selecteren voor jouw project de beste technische partij of software of werken samen met je huidige webbouwer.

Wat we niet doen

Wij zijn niet de ondernemer achter jouw e-commerce project, maar wel de coach aan de zijlijn.

Wij ontzorgen je niet op logistiek vlak. Daar zijn specialisten voor. We adviseren je uiteraard wel of brengen je in contact met specialisten of online ondernemers in ons netwerk.

We ontwikkelen zelf geen webshops. Omdat we 100% onafhankelijk willen zijn van technologies of software. We kennen de markt van de technische partijen natuurlijk bijzonder goed en helpen je ook daarin de juiste keuzes te maken.

En tenslotte: We laten jouw business niet los. Omdat we weten dat alles altijd beter kan.