Marketing advies dat je onderneming slim laat groeien

Een gefundeerde marketingstrategie en hands-on marketingbegeleiding,
met het “oneerlijk voordeel” als fundament.

Kurt Ostyn | Groeistrateeg en oprichter Mex United

Een marketingplan begint met een duidelijke strategie

Luisteren. Analyseren. Beslissen.
Dit zijn de bouwstenen van een succesvolle marketingstrategie.

Op basis van onze jarenlange ervaring bij KMO’s ontwikkelden we een slimme en efficiënte methodiek.

Klankbordsessie

Jouw uitdagingen voorleggen aan onze groeistrategen is altijd een slimme eerste stap. Tijdens een workshop van een halve dag helpen Cis en Kurt keuzes maken en wordt de basis voor een succesvolle strategie gelegd. 

Groeistrategie

Een heldere bedrijfsstrategie is een absolute voorwaarde om stappen te zetten met je onderneming. Is het wat troebel waar je met je onderneming naartoe wil? Twijfel je om bepaalde stappen te zetten en knopen door te hakken? Met onze blik van buitenaf helpen we je om een duidelijke strategie te bepalen.

Marketing check-up

Vaak ontbreekt de de tijd en expertise om stil te staan bij geleverde marketinginspanningen. Word het marketingbudget wel aan de juiste zaken gespendeerd? Zijn er mogelijkheden die over het hoofd worden gezien? Missen we kansen? Een marketing check-up helpt je prioriteiten stellen. 

Oneerlijk voordeel

Welke waarden zoeken de verschillende klanten in jouw bedrijf of merk? Wat zijn de unieke troeven van je product, dienst of merk die niet door je concurrent te kopiëren zijn? Je oneerlijk voordeel moet als speerpunt van je toekomststrategie ingezet worden. We helpen als strategen om het oneerlijk voordeel voor je merk naar boven te halen. 

Marktonderzoek & focusgroepen

Weten jullie goed wie jullie klanten zijn en wat ze belangrijk vinden? Discussie en argumentatie met mensen van vlees en bloed rond de tafel levert bijna altijd verrassende inzichten op. Perfect om te toetsen of jouw troeven ook troeven voor je ideale klant zijn…

Marketingplan

Een marketingplan is het resultaat van flink wat studiewerk. Samen met je marketingmedewerkers overlopen we aan de hand van een marketingmatrix wie je doelgroepen zijn en via welke kanalen we ze het best bereiken. Met jouw oneerlijk voordeel als centrale boodschap in de communicatie.

Wees gerust.
Wij kneden ons plan van aanpak zodat alles perfect past binnen jouw budget, timing en mogelijkheden. Omdat we weten dat elk project en elke context weer anders is.

Ann Gheysen | Loff Maatkantoren

We waren eerlijk gezegd verbluft. Ik werd van mijn sokken geblazen door de mate waarin ons DNA werd gevat. Straf vond ik het hoe ze aanvoelden hoe wij als bedrijf in elkaar zaten en welke benadering het best bij ons zou passen.

Voor Ann was een klankbordsessie de eerste stap. In een klankbordsessie bespreken we je uitdagingen en doelstellingen en krijg je eerstelijnsadvies

Als marketingbureau pakken wij de uitdagingen van ambitieuze ondernemers aan.

Misschien komen onderstaande vragen je wel bekend voor?

“Uitdaging: Ik wil als producent rechtstreeks aan de eindconsument verkopen via een webshop. Hoe pakken we dit aan?”

Het antwoord van Cis Scherpereel

Direct-to-consumer (D2C) is een complex gegeven. Vanuit jouw enthousiasme voor de grotere marges die je door die rechtstreekse verkoop aan de consument kan verkrijgen zou je wel eens blind kunnen zijn voor de mogelijke gevaren. Kannibalisme van je bestaande netwerk is daar eentje van. 

Je marketing strategie herbekijken?

Laat maar komen. Wij helpen je graag vooruit.