Marketingadvies met
een oneerlijk voordeel

Wij bedenken jouw marketingstrategie, groeistrategie of rebranding strategie met het oneerlijk voordeel als hoeksteen en bieden hands-on marketingbegeleiding aan.

Marketing is een breed begrip.
Sommigen denken aan het maken van brochure voor een product. Anderen zien marketing als lange termijn strategie voor het bedrijf. Nog anderen leggen meteen de link naar online marketing.

Wij vertrekken steeds vanuit strategie. Dat is ons ding. Maar uiteraard helpen we je ook met het uitrollen van die strategie. 

3 peilers zijn voor ons superbelangrijk (naast onze steeds terugkerende vraag: “Is dat wel zo?”…):

Luisteren.

Op basis van onze jarenlange ervaring bij KMO’s ontwikkelden we een slimme en efficiënte methodiek die leidt naar jouw oneerlijk voordeel als merk of bedrijf.

Klankbordsessie

De ondernemer begrijpen en kritisch naar de uitdagingen en verwachtingen luisteren.

Alles over klankbordsessies

Focusgroep

De klant begrijpen door er mee in gesprek te gaan en te leren uit de argumentatie.

Alles over focusgroepen →

Marktanalyse

De markt begrijpen en het concurrentieveld juist kunnen inschatten.

Landen.

Uit de kwalitatieve onderzoeken rollen strategische inzichten die naar een oneerlijk voordeel kunnen leiden. We stellen die pistes voor op een bevattelijke manier.  

Sneuvelplan

Het strategisch “sneuvel”plan is een eerste voorstel van de strategie. We gooien het op tafel.

Sneuvelt het, dan zijn de gebruikte argumenten bijzonder waardevol.
Overleeft het, dan hebben we de perfecte basis voor een renderend marketingplan.

Waardepropositie

In een waardepropositie canvas presenteren we de troeven van het oneerlijk voordeel en de link met het waardepropositie model van Treacy & Wiersema.

Het is een duidelijk en  gestructureerd fundament voor de strategische keuzes.

In deze fase hechten we bijzonder veel belang aan samenwerking en betrokkenheid

Onze aanpak resulteert daarom in:

  • Een duidelijke visie voor het bedrijf
  • Sterker leiderschap   
  • Grotere betrokkenheid van de leidinggevenden
  • Een juiste perceptie bij de buitenwereld

Renderen.

Strategie is niets waard zonder implementatie. Daarom helpen we met raad en daad. Van opleiding tot volledig overnemen van alle marketingtaken. En alles daar tussenin.

Het oneerlijk voordeel als hoeksteen

Een oneerlijk voordeel is een krachtig instrument om de consument te bekoren en de concurrentie het nakijken te geven. 

Bij Mex United versterken we merken en mensen door het oneerlijk voordeel als hoeksteen van de marketingstrategie in te zetten.

ann-gheysen

Ann Gheysen | Loff Maatkantoren

“We waren eerlijk gezegd verbluft. Ik werd van mijn sokken geblazen door de mate waarin ons DNA werd gevat. Straf vond ik het hoe ze aanvoelden hoe wij als bedrijf in elkaar zaten en welke benadering het best bij ons zou passen.”

Voor Ann was een klankbordsessie de eerste stap. In een klankbordsessie bespreken we je uitdagingen en doelstellingen en krijg je eerstelijnsadvies

Als marketingbureau pakken wij de uitdagingen van ambitieuze ondernemers aan.

Misschien komen onderstaande vragen je wel bekend voor?

“Uitdaging: Ik wil als producent rechtstreeks aan de eindconsument verkopen via een webshop. Hoe pakken we dit aan?”

Het antwoord van Cis Scherpereel

Direct-to-consumer (D2C) is een complex gegeven. Vanuit jouw enthousiasme voor de grotere marges die je door die rechtstreekse verkoop aan de consument kan verkrijgen zou je wel eens blind kunnen zijn voor de mogelijke gevaren. Kannibalisme van je bestaande netwerk is daar eentje van. 

Je marketing strategie herbekijken?

Laat maar komen. Wij helpen je graag vooruit.

Inspirerende inzichten

Steel de kennis van andere ondernemers en experten in onze blog.