We laten je onderneming slim groeien

Strategisch marketingadvies en hands-on begeleiding.
Met het “oneerlijk voordeel” als fundament.

Kurt Ostyn | Groeistrateeg en mede oprichter van Mex United

Strategisch marketingadvies
op maat van de KMO

Luisteren. Analyseren. Beslissen.
Dit zijn de bouwstenen van een succesvolle marketingstrategie.

Op basis van onze jarenlange ervaring bij KMO’s
ontwikkelden we een slimme en efficiënte methodiek.

Enkele belangrijke ingrediënten van ons plan van aanpak:

Klankbordsessie

Jouw uitdagingen voorleggen aan onze groeistrategen is altijd een slimme eerste stap.

Concurrentie analyse

De online communicatie van je concurrenten wordt doorgelicht en geanalyseerd.

Digitaal paspoort

Hoe sterk scoor je zelf online? Beantwoord je aan de verwachtingen van de klant? Of overtref je die?

Waardepropositie

Welke waarden zoeken de verschillende klantentypes (persona’s) in jouw bedrijf of merk?

Focusgroep

Discussie en argumentatie met mensen van vlees en bloed rond de tafel. Jouw troeven worden getoetst.

Strategisch plan

Het plan is het resultaat van flink wat studiewerk. Met jouw oneerlijk voordeel als orgelpunt.

Wees gerust.
Wij kneden ons plan van aanpak zodat alles perfect past binnen jouw budget, timing en mogelijkheden.
Omdat we weten dat elk project en elke context weer anders is.

Ann Gheysen_Loff Maatkantoren

“We waren eerlijk gezegd verbluft. Ik werd van mijn sokken geblazen door de mate waarin ons dna werd gevat. Straf vond ik het hoe ze aanvoelden hoe wij als bedrijf in elkaar zaten en welke benadering het best bij ons zou passen.”

Ook voor Ann was een klankbordsessie de eerste stap.

Wij pakken de marketinguitdagingen van ambitieuze ondernemers aan.
Misschien komen onderstaande vragen je wel bekend voor?

Of heb jij geen uitdagingen?

“Ik wil als producent rechtstreeks aan de eindconsument verkopen via een webshop. Hoe pakken we dit aan?”

Het antwoord van Cis Scherpereel / Groeistrateeg

Direct-to-consumer (D2C) is een complex gegeven. Vanuit jouw enthousiasme voor de grotere marges die je door die rechtstreekse verkoop aan de consument kan verkrijgen zou je wel eens blind kunnen zijn voor de mogelijke gevaren. Kannibalisme van je bestaande netwerk is daar eentje van. 

Laat maar komen. Wij houden van dergelijke vragen.