Pool of experts

Mex United is een team van ‘mexperten’: Stuk voor stuk ervaren strategen die hun kennis met jou willen delen in domeinen als marketing, social media, e-commerce, sales en merkidentiteit 

We werken momenteel hard aan de uitbreiding van onze “pool of experts” met 
zelfstandige vakspecialisten die hun expertise willen delen om onze klanten slim te laten groeien.
Wil je ook deel uitmaken van onze Pool of Experts? Geef ons een seintje!

Marketingstrateeg Kurt Ostyn

Kurt Ostyn

Marketing Strateeg

Kurt Ostyn is een groeistrateeg met een passie voor marketing. Hij startte zijn loopbaan in 1991 bij de houtgroep Cras, waar hij verantwoordelijk werd voor de marketinguitbouw van het tuinhoutmerk Collstrop.

Na precies 10 jaar koos hij voor het ondernemerschap. Dankzij zijn kennis uit de houtbranche, zijn ervaring inzake duurzaam bosbeheer, en zijn marketingpassie werd hij in 2002 door WWF België als marketeer ingehuurd om de bekendheid van het FSC-label te vergroten bij zowel papier- als houtindustrie alsook de consument. Met succes.

Sinds 2003 richt Kurt zich uitsluitend tot het verlenen van strategisch marketingadvies aan handelaars, KMO’s, overheden, scholen en andere organisaties. Zijn devies : oog voor eenvoud.

Na 14 jaar als onafhankelijk marketingadviseur richtte Kurt op 1 januari 2017 samen met e-commerce-expert Cis Scherpereel Mex United op.

Publicaties

  • “De Toekomst Jeukt” (2007)
  • “Ladders zwemmen niet” (2012)
  • “Dagboek van een marketinghoer” (2012)
  • “De prinses op het witte paard”, Uitgeverij Bibliodroom (2015)
  • Co-auteur van “Het Oneerlijk Voordeel” (2019) – oneerlijkvoordeel.be

Meer info over Kurt zijn professionele loopbaan vind je hier terug.

E-commerce specialist Cis Scherpereel

Cis Scherpereel

E-commerce strateeg

CIS staat voor Connect – Inspire – Share. De drie letters vormen ook zijn voornaam… 

Met meer dan 10 jaar ervaring als e-commerce expert zet hij zijn kennis graag in voor projecten in B2B of B2C waar online sales en merkidentiteit aan de orde zijn. 

Hij startte zijn loopbaan als grafisch vormgever en groeide door tot een ervaren strateeg in e-commerce. Hij stond aan de wieg van diverse webshops: O.a. voor Maxitoys, Bel&Bo, Fun, Duvel Moortgat, Brooklyn, Emob, Hubo, Colora, Lamett, Deknudt Frames, Cras en heel wat KMO’s en start-ups. 

Cis is ook gastdocent aan Ehsal Management School en gewaardeerd spreker over e-commerce. Binnen de context van Mex United adviseert hij ondernemers in hun groeistrategie, met de focus op digitale kanalen: website/webshop, marktplaatsen, social commerce. Zijn insteek is nooit technisch, maar vanuit de zoektocht naar dé reden waarom mensen bij jou zouden kopen en niet elders. 

Publicaties: 

Hij is ook de host van “De E-commerce Podcast“.

Cis is “E-commerce Personality van 2021”, een award uitgereikt door Safeshops en Bol.com. 
Meer info over de titel E-commerce Personality en de carrière van Cis vind je op deze pagina. 

Strategie is niets als je ze niet in daden omzet. 
Ons make-it-happen team realiseert en coördineert de operationele todo’s.
Intern of samen met een pool van externe specialisten die we inschakelen volgens de noden.

210916_F07_MEX UNITED_112

Kerlijne Taghon

Make-it happen marketeer / socials - webarchitectuur - print

Strategische plannen omzetten in daden is wat ik het liefste doe. Bedrijven die niet de mankracht en de kennis in huis hebben of tijdelijk bijstand nodig hebben om dingen gedaan te krijgen, kunnen op mij rekenen. Als doener of coördinator. 

210916_F07_MEX UNITED_057

Daniëlle Vercautere

Make-it happen marketeer / performance marketing

Websites, webshops en online marketing campagnes laten renderen. Daar zorg ik voor. Ik hou ervan om daar het maximum uit te puren voor onze klanten. Blij mij in het team van Mex United te kunnen ontplooien in deze domeinen.

Kennis maken met een Mexpert?

Koffiekletsen doen we niet. In een klankbordsessie leren we elkaar kennen. Met koffie als je dat wenst.