Adverteren op Google en andere zoekmachines, SEA (Search Engine Advertising), is een specialisatie op zich. In tegenstelling tot SEO of zoekmachineoptimalisatie zorgt SEA voor directe zichtbaarheid bovenaan in de zoekresultaten van Google.
Om een concreet beeld te vormen van jouw doelstellingen bij het adverteren hebben we jouw input nodig. Dit is cruciaal om het advertentieplan te laten slagen. Hier is het ook belangrijk dat de advertenties passen in het online marketingplan zodat we niet met losse flodders schieten.
Na het verkennend gesprek kunnen we bepalen welk type campagnes we zullen activeren. Zoekcampagnes, het kost-per-klik principe of display campagnes of videocampagnes of shopping campagnes. Afhankelijk van het doel, kiezen we de juiste advertentiestrategie, op jouw maat.
Na het opzetten van de campagnes, wordt er data verzameld. Deze data gebruiken we om de campagnes te optimaliseren. Dit om nóg meer uit de campagnes te halen en de return te maximaliseren. Elke maand maken we een rapport om de evolutie te zien, dit houdt iedereen alert om te blijven optimaliseren en beter te doen.
Ook aan de slag met SEA? Kom langs voor een verkennend gesprek!
Daniëlle vercautere - performance marketeer
Mex United is geregistreerd dienstverlener voor KMO-portefeuille. Hiermee subsidieer je ons adviestraject voor 20% of 30%. We helpen je graag om hiervan gebruik te maken.
SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’. Dit is de overkoepelende naam voor advertenties in zoekmachines zoals Google en Bing. SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie, en is de specialisatie die zich richt om beter te scoren in de zoekmachines. Beide combineren geeft je een stevige online boost.
Je koopt advertentieruimte in de zoekresultaten van de zoekmachine. Via het veiling principe, betaal je een bepaalde kost-per-klik als er iemand op jouw advertentie klikt. Deze kost hangt af van diverse parameters, waaronder relevantie en kwaliteit.
Google Ads werkt met een veilingmodel, de kost per klik varieert afhankelijk van de sector, doelgroep, concurrentie, alsook van de kwaliteit van de advertenties en andere factoren binnen Google Ads.
Er zijn verschillende manieren om geen advertenties meer te zien. Je kan de advertentie-instellingen aanpassen binnen jouw account aanpassen, advertentieblokkeringsextensies installeren of je browserinstellingen aanpassen.
Binnen Google Ads zijn er diverse soorten Google campagnes, elk met hun eigen doel:
Het certificaat van een Google partner kan je behalen als je voldoet aan de vereisten van Google. Dit houdt onder andere in dat je de expertise en vaardigheden onder de knie hebt van de Google producten zoals Search, Display, Shopping en Video. Mex United is dan ook erkend als Google Partner.
Ik heb marketing ondersteuning nodig. Ik wil meer volk in mijn winkel of showroom. Ik zoek mijn oneerlijk voordeel. Zijn dit herkenbare situaties? Mex United is specialist in deze uitdagingen en helpt jouw merk versterken.
We helpen je met een verstandige aanpak en een efficiënt plan om beter te scoren in de zoekresultaten. Een dergelijk plan zorgt voor structurele online groei. Ontdek hoe je de SEO van jouw bedrijf kan verbeteren.
Ondernemers worden geconfronteerd met duurzaamheid. Communicatie met aandacht voor het milieu en maatschappij, vaak met een focus op transparantie, ethische praktijken en sociale verantwoordelijkheid. Niet alleen acties, maar ook communicatie is cruciaal.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcast
‘De Toekomst Jeukt‘
via Spotify of jouw favoriete app.
Mex United BV
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
+32 56 90 04 09
info@mexunited.be
Bekijk het filmpje om ons vlot te bereiken. Gratis parking.
Onze websites en de websites van onze klanten worden gehost groene hosting.