Hoe SEO verbeteren?

Om SEO te verbeteren moet je eerst begrijpen wat SEO is. SEO staat voor Search Engine Optimization of Zoekmachineoptimalisatie, simpel gezegd beter scoren in de zoekresultaten. Zoekmachineoptimalisatie zorgt voor structurele online groei in tegenstelling tot online advertenties.

SEO-stappenplan

Verkennend gesprek

Zonder jouw info, kunnen we niet beter scoren in de zoekresultaten. Dit gesprek is belangrijk om het groter plaatje te zien. Onder andere het doel van de website, de doelgroep, de troeven die je kan uitspelen. Deze en andere parameters zijn heel belangrijk voor de verdere stappen in de zoekmachineoptimalisatie.

SEO-audit

Een SEO-audit is geen losstaand document, maar een stappenplan met concrete actiepunten. Dit rapport wordt uitgewerkt op basis van de SEO-pijlers en Google’s E-E-A-T: techniek, content, autoriteit en ervaring. Na deze audit kan je zelf aan de slag, eventueel samen met de webbouwer. Uiteraard helpen we graag mee om te coördineren, uit te voeren en sneller te schakelen.

Opvolging en optimalisatie

Meten is weten. Tijdens en na de uitvoering van de zoekmachineoptimalisaties is het belangrijk om vinger aan de pols te houden en mee te zijn met de constante evoluties. We hebben een nulmeting, nu monitoren we verder om hoger te scoren in de zoekresultaten en effectieve, structurele online groei te realiseren.

Deze klanten scoren al beter online

Bosbeke - massief eiken vakmanschap

Voor De Bosbeke, fabrikant van prachtige eikenhouten keukenmeubelen en tafels, werd de SEO grondig aangepakt. Op basis van een zoekwoordenonderzoek en het slim inzetten ervan werd er op korte en lange termijn online groei gerealiseerd.

Rebus studiebegeleiding

Voor Rebus, specialist in studiebegeleiding ligt de focus op de technische SEO, één van de SEO-pijlers. Via een objectieve tool pakken we de technische optimalisaties aan. 

KMO-Portefeuille

kmo-portefeuille bij Mex United

Mex United is geregistreerd dienstverlener voor KMO-portefeuille. Hiermee subsidieer je ons adviestraject voor 20 of 30%. We helpen je graag om hiervan gebruik te maken.

Veelgestelde SEO-vragen

SEO (Search Engine Optimization) richt zich op het optimaliseren van je website om beter te scoren in de zoekmachines. SEA (Search Engine Advertising) zijn betaalde advertenties in Google om bovenaan zichtbaar te zijn in de Google zoekresultaten.

Als je zoekmachineoptimalisatie op een gestructureerde manier aanpakt volgens de regels van de kunst is de online groei gegarandeerd. Geen losse flodders, maar een totaalaanpak.

Chat GPT gebruiken om relevante, hoogwaardige teksten te schrijven kan zeker een hulpmiddel zijn. Let wel op, zeker alle teksten nalezen en niet klakkeloos op het web gooien. Nieuwe content moet waardevol en relevant zijn en voldoen aan Google’s EEAT-criteria.

Er bestaan verschillende parameters binnen SEO die afgevinkt moeten worden. Deze kan je thuisbrengen onder de E-E-A-T criteria: techniek, content, autoriteit en ervaring. 

Merken versterken

Ik heb marketing ondersteuning nodig. Ik wil meer volk in mijn winkel of showroom. Ik zoek mijn oneerlijk voordeel. Zijn dit herkenbare situaties? Mex United is gespecialiseerd in deze uitdagingen en helpt je merk versterken. 

Adverteren met kennis van zaken

Vooraleer online te adverteren moet er een duidelijk plan zijn. Op welke kanalen zit de doelgroep, hoe zoekt de doelgroep? Bezoekers die inspiratie zoeken of ineens een product op een webshop bestellen, het zijn allemaal aparte benaderingen. Elk advertentieplan is anders.

Duurzaam communiceren

Ondernemers worden geconfronteerd met duurzaamheid. Communicatie met aandacht voor het milieu en maatschappij, vaak met een focus op transparantie, ethische praktijken en sociale verantwoordelijkheid. Niet alleen acties, maar ook communicatie is cruciaal.

Bram Vankeirsbilck - digitale marketeer

Bram Vankeirsbilck - Digital marketeer

Tijd om jouw online marketing aan te pakken?

Bram helpt je met plezier om jouw SEO te verbeteren. Niet door een eenmalige optimalisatie, maar door structurele groei.