Keihard gewerkt tijdens corona-crisis. Maar wat brengt het op???

Cis Scherpereel Loff Ann Gheysen Mex United
mex united

Het aantal bezoekers aan deze website verviervoudigde

We moeten niet flauw doen: het coronavirus was ook voor Mex United een pijnlijke opdoffer. En het was niet altijd even makkelijk om er de moed in te houden. Op zo’n momenten voelt het goed om met twee aan het stuur te zitten. Cis, de man van de organisatie. Kurt, de man van het organisme. Zo beschrijven we onszelf in ons boek ‘Het Oneerlijk Voordeel‘. Tijdens crisismomenten als vandaag betekent dit dat Cis alle bedreigingen in kaart brengt en de nodige maatregelen treft om de verliezen op te vangen en de cashflow veilig te stellen. Ondertussen kijkt Kurt naar de kansen die zich voordoen, en kiest hij ervoor om te flirten met de onzekerheid…

Dankzij ons jong en sterk team konden we de lopende projecten gaande houden. Van thuis uit weliswaar. Bij een aantal klanten moesten ze zelfs een versnelling hoger schakelen om hun digitale plannen versneld uit te kunnen voeren. Nieuwe dossiers werden dan weer tijdelijk ‘on hold’ geplaatst, en hopen we nu stilaan terug op te starten. Al onze lezingen en workshops werden geannuleerd of verplaatst. De voorbije 6 weken waren we elke avond thuis! Hoe lang was dat geleden… 🙂

Ook al zal het niet blijken uit onze kwartaalcijfers, toch zijn we zeer productief geweest:

  • Eindelijk kreeg onze podcast zijn definitieve vorm. Vandaag tikken we af op 477 luisteraars, wat blijkbaar niet slecht is voor een startende B2B podcast. We ontvingen in onze Mex Podcast Studio boeiende gasten zoals Filip Lemaitre, Jochanan Eynikel en Geert Degrande. Toppers! Het meeste aantal luisteraars was er echter voor de aangrijpende getuigenis van Kurt, met als titel ‘Houd Moed. Het komt goed.
  • Ook onze eigen website werd gevoed. Naast de interviews uit de podcast, hadden we ook een zeer inspirerende babbel met baron Hugo Vandamme. Opgenomen net voor Corona. Wie even de tijd heeft, moet dit lezen…
  • Om de lokale handelaars een spreekwoordelijk duwtje in de rug te geven, lanceerden we een reclamespotje op Radio 2. De positieve feedback daarop was hartverwarmend. Vrij snel volgden anderen ons voorbeeld.
  • We gaven ook een tiental gratis klankbordsessies. En ook al bracht dit alweer geen geld in het laatje, de dankbaarheid en voldoening die we hiervoor terugkregen, was deugddoend.
  • We deden er alles aan om, op basis van onze ervaring, anderen te inspireren. Samen met Tom Delmotte formuleerden we 5 tips aan lokale overheden. In een open brief aan ministers Crevits en Muylle drongen we er samen met twee Kortrijkse ondernemers (Dominique Desmeytere en Ann Pascale Mommerency) op aan om de lokale economie zowel vanuit Vlaanderen als Federaal eenvoudig, duurzaam en betaalbaar te ondersteunen door het lanceren van de Winkelhier-Cheque (vergelijkbaar met de ECO-cheque) en Vlaanderen Beleeft (vergelijkbaar met Vlaanderen Feest). Die ideeën zijn naar het schijnt aan het rijpen bij de bevoegde instanties.
  • Om een antwoord te bieden op de vele praktische vragen waar winkels mee geconfronteerd worden, bundelden we samen met retailcoach Steven Bollé 18 tips en suggesties voor winkeliers die zich voorbereiden op de heropening. Die nood was hoog. In een paar dagen tijd werden de tips meer dan 2.800 keer geraadpleegd op onze website…
  • Zowel Cis als Jelle hadden ondertussen de handen vol om de Unizo-Toolbox klaar te stomen, die sinds eind april -voor iedereen die zich wil verdiepen in de do’s and don’ts van een eigen webshop- te consulteren is.
  • En ja. De boog stond niet altijd gespannen. Toen Ann Gheysen van Loff, Cis uitdaagde om zijn ‘beweging tijdens het werk’ in beeld te brengen, was hij echt niet meer te houden… Dit filmpje maakt alles duidelijk. 🙂 🙂

 

Cis Scherpereel Loff Ann Gheysen Mex United

Hoe Cis fit blijft op het werk? Dat demonstreert hij met ‘loff’

 

Al deze inspanningen zorgden ervoor dat we regelmatig de kranten haalden, en het bezoekersaantal op onze website verviervoudigde in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Mooi allemaal. Maar nu reeds weten we wat onze boekhouder ons onder de neus zal wrijven: “Zo weinig billable hours (factureerbare uren). Al die inspanningen en investeringen, wat zullen die opbrengen???

Het antwoord?

Geen idee! Het is zaaien zonder vooraf te weten wat, waar en wanneer we eventueel zullen oogsten. En toch moet het. Daar zijn wij van overtuigd.

 

Media Mex United

Heel wat kranten en blogs deelden onze acties. Waarvoor dank.