Blog • 1 april 2020 • Kurt Ostyn

3 goede redenen waarom wij NU op Radio 2 adverteren ...

Ook Mex United beleeft moeilijke momenten. We worden niet gespaard. En toch lanceren we voor het eerst een radiospotje op Radio 2. Twee weken lang. Waarom? Wel, om 3 goede redenen.

1. Local heroes steunen

We willen mee aan de kar trekken om de ‘local heroes’ te steunen. We hebben altijd al een boontje gehad voor lokale ondernemers, groot en klein: omdat we weten hoe belangrijk ze zijn op vlak van werkgelegenheid, koopkracht, beleving en ondersteuning van het sociale, sportieve en culturele weefsel in een stad of gemeente. 

Nu hebben zij ons nodig. Koop lokaal. Ook online. En zeker wanneer de veiligheidsmaatregelen wat versoepelen, hopen we dat mensen massaal naar die lokale ondernemer stappen.

2. Het goede voorbeeld geven

Omdat we aan onze klanten het goede voorbeeld willen geven. In tijden van crisis moet je blijven communiceren. Afwachten in stilte is geen optie. We spreken uit ervaring. Ook bij de financiële crisis van 2008 was dat het advies aan onze klanten. Het loonde.

Dus, beste ondernemer, neem geen afwachtende houding aan. Blijf communiceren met jouw klanten, en werk nu aan de nieuwe concepten en plannen die binnenkort voor groei zullen zorgen. Wij kunnen daarbij helpen.

3. Niet ondergaan, maar ondernemen

En natuurlijk ook uit eigenbelang. Daar doen we niet flauw over. Ook wij hopen op die manier nieuwe klanten te bereiken. Niet ondergaan, maar ondernemen… 

Van bij de start van Mex United waren we het er over eens dat we ons met ons strategisch advies bij voorkeur richten tot ambitieuze ondernemers die zich op een kantelpunt bevinden. Tja, als kantelpunt kan deze crisis wel tellen…

Maar is dat niet lastig? Investeren in publiciteit, terwijl de inkomsten zienderogen dalen? Het eerlijk antwoord: “Ja …”

Gelukkig zijn we niet alleen. Gelijktijdig met de start van onze bescheiden actie start ook op nationaal vlak een prachtig initiatief: Merci België. De boodschap is dezelfde. Steun onze economie door bewust te kiezen voor Belgische merken en winkels. Wat de toekomst brengt, weten we niet. Maar één ding is duidelijk: er beweegt iets…!

Merci België
Campagne Merci België
Mex United lanceert radiospot ter ondersteuning van lokale handel

Lokale handelaars ondersteunen in tijden van Corona

Ook Mex United beleeft moeilijke momenten. We worden niet gespaard. En toch lanceren we voor het eerst een radiospotje op Radio 2. Twee weken lang. Waarom? Wel, om 3 goede redenen: 1. We willen mee aan de kar trekken om de ‘local heroes’ te steunen. We hebben altijd al een boontje gehad voor lokale ondernemers, groot en klein: omdat we weten hoe belangrijk ze zijn op vlak van werkgelegenheid, koopkracht, beleving en ondersteuning van het sociale, sportieve en culturele weefsel in een stad of gemeente. Nu hebben zij ons nodig. Koop lokaal. Ook online. En zeker wanneer de veiligheidsmaatregelen wat versoepelen, hopen we dat mensen massaal naar die lokale ondernemer stappen. 2. Omdat we aan onze klanten het goede voorbeeld willen geven. In tijden van crisis moet je blijven communiceren. Afwachten in stilte is geen optie. We spreken uit ervaring. Ook bij de financiële crisis van 2008 was dat het advies aan onze klanten. Het loonde. Dus, beste ondernemer, neem geen afwachtende houding aan. Blijf communiceren met jouw klanten, en werk nu aan de nieuwe concepten en plannen die binnenkort voor groei zullen zorgen. Wij kunnen daarbij helpen. 3. En natuurlijk ook uit eigenbelang. Daar doen we niet flauw over. Ook wij hopen op die manier nieuwe klanten te bereiken. Niet ondergaan, maar ondernemen… Van bij de start van Mex United waren we het er over eens dat we ons met ons strategisch advies bij voorkeur richten tot ambitieuze ondernemers die zich op een kantelpunt bevinden. Tja, als kantelpunt kan deze crisis wel tellen… Maar is dat niet lastig? Investeren in publiciteit, terwijl de inkomsten zienderogen dalen? Het eerlijk antwoord: “ Ja…” Gelukkig zijn we niet alleen. Gelijktijdig met de start van onze bescheiden actie start ook op nationaal vlak een prachtig initiatief: Merci België. De boodschap is dezelfde. Steun onze economie door bewust te kiezen voor Belgische merken en winkels. Wat de toekomst brengt, weten we niet. Maar één ding is duidelijk: er beweegt iets…!
Merci België

Campagne Merci België