Case • 14 januari 2020 • Romanie Sagaert
Anckaert Confectie is een begrip in het Belgische modelandschap. Gegroeid uit een eenmans borduur bedrijfje, hielden de broers en zus Anckaert uit Desselgem (Waregem) in de jaren ’80 het kindermerk Anne K boven de doopvont. Dat maakte in 2000 succesvol plaats voor GYMP met kledij voor kinderen van 0 tot 14 jaar, te vinden in meer dan 400 boetieks en speciaalzaken over heel Europa.
In de steeds mondialer wordende retailsector, is het moeilijk zoeken naar een eigen plek. GYMP vond het tijd om haar identiteit en marktpositie verder uit te bouwen en klopte aan bij Mex United.
We leerden GYMP beter kennen aan de hand van de Marketing Check Up waarbij we polsten naar de bestaande marketinginspanningen. Op basis hiervan tekenden we de grote strategische lijnen uit en toetsten die af bij de doelgroep tijdens de focusgroep. 8 mama’s gaven ons inzicht in hun koopgedrag, hun motivatie en hun perceptie over het merk GYMP.
Het was heel fijn vast te stellen dat GYMP een echte fanbasis had. Een ideale voedingsbodem voor het nieuwe verhaal waar we volop aan schreven. Een volledig nieuwe huisstijl en baseline werden voorgesteld: GYMP staat voortaan voor Gorgeous Young Misters and Princesses.
We slaagden erin om de identiteit van GYMP te benoemen: “Met GYMP is het elke dag feest en springt jouw kind er altijd uit. Met GYMP kronen we jouw sterren tot verrukkelijke heren en prinsessen.”
Het was belangrijk dat het verhaal van GYMP op de juiste manier overgedragen werd. Daarom werden de B2B klanten vanaf het begin betrokken. Een teasercampagne maakte hen nieuwsgierig alvorens ze de nieuwe collectie kwamen uitkiezen.
Een tijdje later werd het nieuwe verhaal ook gelanceerd naar het brede publiek. Dit gebeurde vooral aan de hand van sociale media, versterkt door een nieuwe website en de nodige persaandacht.
GYMP kijkt de toekomst positief tegemoet:
GYMP deed beroep op ons make-it-happen team voor een aantal concrete uitwerkingen met oog op de nieuwe branding:
Steel de kennis van andere ondernemers en experten in onze blog.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcasts ‘De Toekomst Jeukt’ en ‘De E-commerce Podcast’ via jouw favoriete app.
Mex United BV
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
+32 56 90 04 09
info@mexunited.be
Bekijk het filmpje om ons vlot te bereiken. Gratis parking.