Case • 23 november 2022
Duurzaam eten, korte keten, eerlijke prijzen… Het zijn allemaal thema’s die vandaag brandend actueel zijn. Onze klant Couvert is een absolute pionier op dit vlak en lanceerde al in 2013 het online deelplatform Deel een Koe. Op dit platform werd de link gelegd tussen lokale boeren die op een diervriendelijke manier koeien kweken en bewuste consumenten die voor beter (én lekkerder) vlees kiezen.
Deel een Koe sloeg aan en kon al snel op een trouwe fanbase rekenen. In de jaren daarna werden er in navolging van het platform ook afzonderlijke sites voor kip, varken en schaap opgericht.
Begin 2022 werd duidelijk dat het concept nood had aan een opfrisbeurt. De verschillende sites voldeden qua vorm, functionaliteit en mogelijkheden niet meer aan wat klanten verwachten. Tijdens de workshops werd duidelijk dat de nood hoog was om de vier verschillende brands onder een nieuwe naam te rebranden. Dit onder meer om het beheer van de site, social media en andere communicatie te vereenvoudigen en meer flexibiliteit te hebben om nieuwe pakketten te lanceren, wat expliciet als een tekortkoming naar voor kwam uit een klantenbevraging. Eind september was het zover en werd de nieuwe site gelanceerd.
Naast de rebranding namen we ook alle online marketinginspanningen onder de loep. We pakten hierbij volgende zaken aan:
Het resultaat mag er zijn. De overgang naar de domeinnaam verliep rimpelloos dankzij de vlotte samenwerking en goede voorbereidingen. Met de nieuwe structuur zijn meteen ook alle belangrijke indicatoren ingesteld om verkeer en verkoop te kunnen meten. Het buikgevoel van weleer blijft belangrijk, maar wordt vanaf nu ondersteund door data.
De lancering van Couvert is dus meer dan een merk-opsmuk. Het is vooral een belangrijke stap naar een efficiënter beheer voor onze klant, meer gemak voor de eindklant en kwalitatievere inzichten waarmee we bij Mex United kunnen meten, evalueren en adviseren.
Een win-verhaal voor iedereen dus. Smakelijk!
We zaten iets in de knoop met onze multi-merken strategie en kwamen bij Mex terecht. Kurt en Cis overtuigden ons door out of the box een nieuwe naam te bedenken.
Met het voorstel ‘Couvert’ zaten ze er boenk op. Dit overtuigde ons om ook bij de overgang voor Mex te kiezen. En we hebben er nog geen seconde spijt van…
Bert Destoop, Couvert
Beluister hier het volledige verhaal van Couvert in onze podcast.
Wil je met ons samenzitten en jouw uitdagingen bespreken? Ha. Eindelijk. Waarom wachten? Contacteer ons even om te verkennen of boek meteen een klankbordsessie!
Steel de kennis van andere ondernemers en experten in onze blog.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcast
‘De Toekomst Jeukt‘
via Spotify of jouw favoriete app.
Mex United BV
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
+32 56 90 04 09
info@mexunited.be
Bekijk het filmpje om ons vlot te bereiken. Gratis parking.
Onze websites en de websites van onze klanten worden gehost groene hosting.