Case • 23 november 2022

Van Deel een koe naar couvert.be

Duurzaam eten, korte keten, eerlijke prijzen… Het zijn allemaal thema’s die vandaag brandend actueel zijn. Onze klant Couvert is een absolute pionier op dit vlak en lanceerde al in 2013 het online deelplatform Deel een Koe. Op dit platform werd de link gelegd tussen lokale boeren die op een diervriendelijke manier koeien kweken en bewuste consumenten die voor beter (én lekkerder) vlees kiezen.

Deel een Koe sloeg aan en kon al snel op een trouwe fanbase rekenen. In de jaren daarna werden er in navolging van het platform ook afzonderlijke sites voor kip, varken en schaap opgericht.

Begin 2022 werd duidelijk dat het concept nood had aan een opfrisbeurt. De verschillende sites voldeden qua vorm, functionaliteit en mogelijkheden niet meer aan wat klanten verwachten. Tijdens de workshops werd duidelijk dat de nood hoog was om de vier verschillende brands onder een nieuwe naam te rebranden. Dit onder meer om het beheer van de site, social media en andere communicatie te vereenvoudigen en meer flexibiliteit te hebben om nieuwe pakketten te lanceren, wat expliciet als een tekortkoming naar voor kwam uit een klantenbevraging. Eind september was het zover en werd de nieuwe site gelanceerd.

Online marketingstrategie
voor de lancering van couvert.be

Naast de rebranding namen we ook alle online marketinginspanningen onder de loep. We pakten hierbij volgende zaken aan:

  • Uitwerken plan van aanpak voor de overstap en lancering van 4 websites naar een nieuw domein
  • Optimaliseren Google advertentiestrategie en opzetten Shopping Ads
  • Doortrekken van nieuwe branding naar alle online platformen
  • Ontwikkelen organische groeistrategie door op de nieuwe site in te zetten op specifieke doelgroepen
  • Instellen GA4, tracking tools en opzetten dashboards met ‘in-het-oog-te-houden’ metrics

Het resultaat mag er zijn. De overgang naar de domeinnaam verliep rimpelloos dankzij de vlotte samenwerking en goede voorbereidingen. Met de nieuwe structuur zijn meteen ook alle belangrijke indicatoren ingesteld om verkeer en verkoop te kunnen meten. Het buikgevoel van weleer blijft belangrijk, maar wordt vanaf nu ondersteund door data.

De lancering van Couvert is dus meer dan een merk-opsmuk. Het is vooral een belangrijke stap naar een efficiënter beheer voor onze klant, meer gemak voor de eindklant en kwalitatievere inzichten waarmee we bij Mex United kunnen meten, evalueren en adviseren.
Een win-verhaal voor iedereen dus. Smakelijk!

We zaten iets in de knoop met onze multi-merken strategie en kwamen bij Mex terecht. Kurt en Cis overtuigden ons door out of the box een nieuwe naam te bedenken. 

Met het voorstel ‘Couvert’ zaten ze er boenk op. Dit overtuigde ons om ook bij de overgang voor Mex te kiezen. En we hebben er nog geen seconde spijt van…

Bert Destoop, Couvert

Beluister hier het volledige verhaal van Couvert in onze podcast.

Wil je met ons samenzitten en jouw uitdagingen bespreken? Ha. Eindelijk. Waarom wachten? Contacteer ons even om te verkennen of boek meteen een klankbordsessie!