Blog • 21 april 2023 • Kurt Ostyn

Hoe mijn kapper onze website knipte

Al 25 jaar ga ik naar dezelfde kapper. Al 25 jaar kijken we samen in de spiegel. Al 25 jaar vraagt hij me ‘Hoe ik het wil?’ En al 25 jaar antwoord ik: “Gewoon een beetje korten…” Doorheen die 25 jaar zagen we ons – samen in die spiegel- ouder, grijzer en wijzer worden. Met hier en daar een litteken. Ook op de ziel. Dat schept een band.

Maar vorige week haalde Piet (zo heet mijn kapper) een andere spiegel boven. “Ik snap het niet”; zei hij. “Hoe komt het toch dat jij niet uitgelegd krijgt wat je eigenlijk doet? Je bent een marketeer. Je hebt me geleerd hoe ik de troeven van mijn kapsalon op een eenvoudige manier moet uitspelen. En dat werkt fantastisch goed. Maar voor jezelf slaag je daar niet in…?! Allez Kurt, dat kan toch niet?”

Ik kon me bij zo’n pertinente opmerking wel de haren uit het hoofd trekken, maar dat zou mijn waardevolle band met mijn kapper niet ten goede komen.

Piet had gelijk. Het is absoluut de grootste frustratie die Cis en ik al jaren delen: onze eigen marketing is rampzalig. We zien het niet. We staan er te dicht bij. We overdonderen de buitenwereld met wat we doen. Hoe we het doen. Maar waarom? Voor wie? Dat blijft keer op keer een mistig verhaal.

“Iedereen weet wat een kapper doet. Maar wat doet een marketeer of marketingstrateeg? Zelfs mijn ouders weten nog steeds niet wat mijn job precies inhoudt.”

Diezelfde avond bezocht ik onze eigen website. De spiegel die mijn kapper me had voorgehouden, klopte als een bus. Op basis van wat hij me vertelde schetste ik een ‘kappers’-versie en stelde die de volgende ochtend aan Cis voor.

Benieuwd wat je ervan vindt.

En mocht je twijfelen aan de echtheid van dit verhaal, of gewoon op zoek zijn naar een goed kapsalon? Eén adres: www.luckylooks.be

marketing advies marketingbureau kortrijk

DE TOENMALIGE HOMEPAGE VS DE HUIDIGE HOMEPAGE