Blog • 21 april 2023 • Kurt Ostyn
Maar vorige week haalde Piet (zo heet mijn kapper) een andere spiegel boven. “Ik snap het niet”; zei hij. “Hoe komt het toch dat jij niet uitgelegd krijgt wat je eigenlijk doet? Je bent een marketeer. Je hebt me geleerd hoe ik de troeven van mijn kapsalon op een eenvoudige manier moet uitspelen. En dat werkt fantastisch goed. Maar voor jezelf slaag je daar niet in…?! Allez Kurt, dat kan toch niet?”
Ik kon me bij zo’n pertinente opmerking wel de haren uit het hoofd trekken, maar dat zou mijn waardevolle band met mijn kapper niet ten goede komen.
Piet had gelijk. Het is absoluut de grootste frustratie die Cis en ik al jaren delen: onze eigen marketing is rampzalig. We zien het niet. We staan er te dicht bij. We overdonderen de buitenwereld met wat we doen. Hoe we het doen. Maar waarom? Voor wie? Dat blijft keer op keer een mistig verhaal.
“Iedereen weet wat een kapper doet. Maar wat doet een marketeer of marketingstrateeg? Zelfs mijn ouders weten nog steeds niet wat mijn job precies inhoudt.”
Diezelfde avond bezocht ik onze eigen website. De spiegel die mijn kapper me had voorgehouden, klopte als een bus. Op basis van wat hij me vertelde schetste ik een ‘kappers’-versie en stelde die de volgende ochtend aan Cis voor.
Benieuwd wat je ervan vindt.
En mocht je twijfelen aan de echtheid van dit verhaal, of gewoon op zoek zijn naar een goed kapsalon? Eén adres: www.luckylooks.be
Steel de kennis van andere ondernemers en experten in onze blog.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcasts ‘De Toekomst Jeukt’ en ‘De E-commerce Podcast’ via jouw favoriete app.
Mex United BV
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
+32 56 90 04 09
info@mexunited.be
Bekijk het filmpje om ons vlot te bereiken. Gratis parking.