Uitstekende stageplaats

Mex United heeft het boek Het Oneerlijk Voordeel ‘uit’-stekend gemaakt. Maar dat niet als enige. De voorbije 4 weken maakte ik deel uit van het team van Mexperten. Vandaag proost ik op de afloop van een uitstekende stageplaats. Behoort het boek al tot je collectie? Dan weet je waar mijn woordspeling op slaat. 

Wat maakte mijn ervaring nu zo uitstekend? Eerst en vooral de energie in het team. De perfecte mix tussen jong en ervaren. De juiste balans tussen creativiteit, spontaniteit en professionaliteit. Onder elkaar. Maar ook ten opzichte van klanten. Bij Mex staan mensen centraal. Ik voelde me dan ook onmiddellijk welkom. 

Het Mex-team steekt niets onder stoelen of banken. Open en eerlijk. Dat is hun aanpak. Dat uit zich in een gemeenschappelijke kantoorruimte. Een plaats waar originele cases groeien. Ik leerde dat het al eens zot mag zijn. Tijdens een brainstorm kan en mag alles. Van sprekende bbq-handschoenen tot de Leie binnenbrengen in de K. 

Die gekheid moet natuurlijk wel verantwoord en realiseerbaar zijn. Daar komt heel wat bij kijken. Gelukkig is er het High Five stappenplan om de boel gestructureerd te houden. Ik schreef onder andere een concurrentieanalyse en volgde een focusgroep mee. Ik leerde wat wire framing inhoudt en woonde talloze meetings bij. Op school blijft het theoretisch. Mijn ondervinding van de realiteit? Theorie is niet heilig. In marketing draait het vooral om gezond verstand. De zoektocht naar het oneerlijk voordeel staat hierbij centraal. Waarin blinkt een onderneming uit? Hoe speelt die zijn unieke troef uit op alle vlakken? Dat is de grootste uitdaging.

door Odalie Vermeulen