TITECA: de toekomst is PRO

Mex United Titeca krant

Er zijn zo van die opdrachten waarvan je vooraf denkt: “Zouden we dat wel doen?” De Titeca-case is er zo een. Mochten we niet vanaf de eerste kennismaking geprikkeld zijn geweest door de eerlijke ambities van CEO Fabian Missinne, dan hadden we wellicht vriendelijk bedankt. De reden? Er werd ons gevraagd om een groeistrategie en positionerings-oefening te maken op basis van aannames… De voorbije jaren werden bij Titeca namelijk al heel wat workshops en brainstorms gehouden. Conclusies bij de vleet. Maar niemand slaagde er in om ook daadwerkelijk te landen. De meningen en visies bleven verdeeld. Fabian had geen zin in nog eens een rondje workshops en meetings. En een doorgedreven concurrentie-analyse bleek ook overbodig, want vrijwel alle Titeca-concurrenten verkondigen hetzelfde:  dat ze meer geworden zijn dan een klassiek boekhoudkantoor. Maar wat is ‘meer’? Die vraag kregen ze ook bij Titeca niet beantwoord. En zo kwamen ze bij Mex United terecht.

Tijdens de Kerstvakantie namen we de tijd om alle rapporten en verslagen grondig door te nemen. We gingen op zoek naar de troeven van Titeca. Wat is waardevol? Wat is onderscheidend? En wat is moeilijk te kopiëren? En mochten we die unieke troeven vinden, hoe zorgen we er dan voor dat we ze kunnen claimen en exploiteren? M.a.w. wat wordt het ‘Oneerlijk Voordeel‘ van Titeca?
Het antwoord?
Drie letters.
PRO

En kijk. Amper zes maanden later kregen duizenden Titeca- klanten en medewerkers een uniek krantje in de bus, met als titel: “De toekomst is PRO.” In de Titeca-krant lees je niet alleen een tiental inspirerende trends, maar krijg je ook een helder beeld van de Titeca ambities:

Titeca wil de meest proactieve, professionele en productieve vertrouwenspersoon van alle ondernemers en zelfstandigen zijn.

Maar hoe vertaal je die ambitie in een herkenbaar verhaal? De ‘inhoud’, het aanbod, was er gelukkig al. De voorbije jaren werden de Titeca accountants namelijk versterkt met heel wat expertise. Nog te weinig mensen weten dat ze bij Titeca inmiddels terecht kunnen voor professioneel advies bij een overname, herstructurering, overdracht, enz. Daarom spreken we nu binnen de Titeca-familie over pro accountants en pro experts.  Je hoeft als klant dus niet langer naar een externe partij te stappen wanneer je voor een toekomstbepalende beslissing staat. We leerden vrij snel dat die externe partij in de praktijk trouwens steeds een dure oplossing was, omdat die zich nog moest inwerken in het dossier. De kruisbestuiving tussen de pro accountants en pro experts maakt Titeca dus echt aantrekkelijk. Dat wordt nu ook zichtbaar in de pro-strategie waar voortaan de ‘levenslus’ van elke ondernemer of zelfstandige centraal staat:

blank

Voor elke toekomstbepalende beslissing in de levenslus van een ondernemer vind je bij Titeca een vertrouwenspersoon.

 


Die
proactieve, productieve en professionele kijk op de ‘levenslus’ is wat Titeca echt onderscheidend maakt. Daar schuilt de meerwaarde -het profijt- voor hun klanten. De Titeca pro-aanpak is een verlenging -een extensie- op hun vroeger aanbod. En dat mag je letterlijk nemen. Vraag je je af op welke subsidies je kan rekenen bij de start of groei van jouw bedrijf? Surf dan naar www.subsidies.pro Wordt het stilaan tijd om aan jouw successieplanning te denken? Op www.successieplanning.pro helpt Titeca je graag op weg. Heb je nood aan een ‘second opinion’ op vlak van fiscaliteit? Via www.fiscaliteit.pro boek je snel en eenvoudig een overlegmoment met één van hun pro experten….”.

Dit noemen we bij Mex United: een oneerlijk voordeel ‘claimen’. 🙂

Maar ook de persoonlijke betrokkenheid is één van de dada’s binnen Titeca, Daarom werd hun nieuwe aanpak niet alleen via online kanalen gelanceerd, maar ook met een gepersonaliseerde krantje (per klant en per vestiging) . Dat Titeca dit communiceert via een ‘old school’ krantje is een weldoordachte keuze.

Mex United Titeca krant

Duizenden klanten en medewerkers ontvingen een gepersonaliseerde Titeca Pro krant.

Titeca heeft de voorbije jaren heel sterk geïnvesteerd in digitalisering. Maar toch blijft hun grootste troef het persoonlijk contact met hun klanten. Daarom ook dit krantje. Het is tastbaar. Je houdt het vast. Je plooit het open. Kortom: je geeft het aandacht. En dat is wat men bij Titeca ook blijft doen: steeds persoonlijke aandacht blijven geven aan de klant. Als mens. Als ondernemer. Daarom doopten we hun dossierbeheerders ook om tot dossierbegeerders… Tja, een Westvlaamse knipoogje 😉

titeca logo

En nu? Nu begint het pas… De strategie is bepaald. Je zal merken dat het Titeca-team de PRO-troef consequent zal uitspelen om op die manier een herkenbare plaats te veroveren in hun branche. Trouw aan hun waarden. Trouw aan hun visie:

“We willen actief meebouwen aan een duurzame maatschappij van en voor mensen met een proactieve, productieve en professionele ondernemers-spirit”.

Wil jij ook eens proeven van het Titeca-professionalisme? Contacteer ze gerust met onze groeten… 🙂