Case • 7 juni 2019 • Kurt Ostyn
Mirabel Slabbinck is een Belgisch merk in (luxe) bedlinnen dat over de hele wereld wordt verkocht. Topkwaliteit uit het Brugse Atelier Slabbinck dat al sinds 1903 priesterkledij vervaardigt.
Vrijwel elke paus had Slabbinck in zijn kleerkast hangen. Nog altijd. Het bedlinnen van Mirabel Slabbinck teert dan ook op heel wat vakkennis en het fijnste borduurwerk uit hetzelfde atelier.
Maar wat is het echte benoembare en exploiteerbare oneerlijk voordeel denk je? Wat kan je als concurrent onmogelijk kopiëren? Het product? De service? Of … de bezieler?
Het oneerlijk voordeel was voor ons vrij duidelijk: Mirabel Slabbinck moest centraal staan. Zij werd de kern van de strategie die in één A4 werd gegoten. Van hieruit worden alle troeven en sterktes uitgerold. Zichtbaar op één pagina.
Kort, duidelijk en krachtig. Dit zijn wij. Dit is ons verhaal. Niet te kopiëren.
“Ik geloof dat geluk in details zit.
Die ene sublieme toets maakt het verschil tussen mooi en magistraal.
Daar gaan we voor.
Steeds opnieuw.
Steeds op maat.”
Elk woord is zorgvuldig afgemeten en zou zo uit de mond van Mirabel kunnen rollen. Millimeterwerk. Schrijven, schrappen, polijsten. Niet toevallig eindigt het citaat met ‘steeds op maat’. Want ook dat is een oneerlijk voordeel van het bed-, bad- en tafellinnen van Mirabel Slabbinck: het is steeds op maat. Steeds uniek.
Sinds die oefening wordt de marketingstrategie van het merk Mirabel Slabbinck vanuit deze positionering uitgetekend.
Klaar en duidelijk. Niet kopieerbaar. Mirabel is Mirabel.
Steel de kennis van andere ondernemers en experten in onze blog.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcasts ‘De Toekomst Jeukt’ en ‘De E-commerce Podcast’ via jouw favoriete app.
Mex United BV
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
+32 56 90 04 09
info@mexunited.be
Bekijk het filmpje om ons vlot te bereiken. Gratis parking.