Klanten getuigen

Wat onze klanten over Mex United vertellen.

Nu hoor je het ook eens van een ander 🙂

Adviseur, klankbord, begeleider

Johan Devolder | Sales Manager


“Wij werken nu een al geruime tijd samen met zowel Kurt Ostyn als Cis Scherpereel.Ze begeleiden ons op een zeer goede manier dankzij hun ruime expertise. Dit niet enkel bij onze afdeling, ClarysseWeb, maar ook bij Clarysse, het moederbedrijf.

We doen graag een beroep op hen als extern adviseur , klankbord en begeleider op het vlak van e-commerce en marketing. Een zeer praktijkgerichte aanpak , gestoeld op veel terreinkennis.
Voor ons een zeer goed externe insteek.”


Een blik van buitenaf doet wonderen

Joyce Verfaillie | Marketing Manager | LAMETT


“Wij doen al jaren beroep op Kurt Ostyn. Zelf beschikken we over een marketingteam, maar het is ook altijd goed om iemand van buitenaf hierbij te betrekken. Kurt denkt mee na over de strategie van Lamett. Door onze jarenlange samenwerking komt Kurt met de juiste creatieve ideeën om onze marketing een boost te geven op strategisch vlak. 2-wekelijks komen we samen om alle lopende projecten te bekijken en om te brainstormen over nieuwe ideeën.

Onze gids door de jungle van de e-commerce

Johan Demeyere | Marketing manager | CRAS – COLLSTROP


“Begin zo snel mogelijk met e-commerce ! Toen we met onze marketingafdeling bij Cras van de directie die opdracht kregen, hebben we Cis Scherpereel van Mex United gecontacteerd voor een onafhankelijke voorbereidende studie.

Vijf geanimeerde workshops met alle stakeholders later hadden we een realistisch beeld van wat ons op dit traject allemaal te wachten stond. Dankzij een duidelijke profilering van onze klantentypes en hun verwachtingen kwamen we bovendien samen al tot een eerste omschrijving van de functionele wensen van de website.

De brede praktijkervaring van Cis, samen met zijn no nonsense advies hebben ons de inzichten bijgebracht die we nodig hadden om dit project niet overhaast, maar op een duurzame, gefaseerde manier op te starten.
Intussen zijn budgetten en timings goedgekeurd en gaan we aan de slag met fase 1. We volgen de gids… en zien de bomen door het bos.”


Vernieuwende en doordachte approach

Jochen Blondelle | Zaakvoerder | Groep NBA Verzekeringsmakelaars nv | B.BA cvba


“We hebben reeds bij twee projecten gebruik gemaakt van het strategisch advies met betrekking tot communicatie.

Commerciële communicatiebureaus hadden zich hier al meerdere malen over gebogen, maar raakten volgens ons niet verder dan grafisch iets uitwerken / websites maken / … .

De unieke positie/approach die Mex United hierin opneemt om organisaties/bedrijven te begeleiden is heel vernieuwend en doordacht.

In eerste instantie is Mex United voor ons een facilitator geweest om de vragen in de juiste volgorde te leren stellen om te komen tot de juiste doelstelling/strategie.
Voor vele bedrijven/organisaties is dit al een immens struikelblok en is begeleiding essentieel. Waarvoor staan we ? Hoe willen we dit communiceren en willen we daarin evolueren in de toekomst? Hoe aanpakken in onze communicatie?

In tweede instantie was de begeleiding in het maken van de juiste communicatiemix / sneuvelnota over de te nemen acties voor ons een absolute meerwaarde.
Vooral het feit dat Mex United NIET ZELF betrokken partij is in de concrete uitwerking en bijgevolg geen belang heeft bij het verkopen van een website/reclamebudgetten/…
Hun onafhankelijkheid en expertise is de garantie dat de strategie wordt beoogd.

Tijdens het hele proces zijn ook timing en opvolging een cruciaal aspect waarin we werden begeleid. Advies bij het selecteren van de juiste partners die het dan in de praktijk uitwerken door de organisatie en begeleiding van de pitches.

Tot slot: Ook na de implementatie was er ruimte voor reflectie en bijsturing.

Kortom: de partner bij uitstek om een communicatiestrategie op te stellen in alle onafhankelijkheid.”


Met Mex United als externe specialisten blijf je zelf aan het roer

Decraene Jurgen | zaakvoerder | Optiek Decraene


“Dankzij diverse marketing opleidingen werden er in onze zaak al veel onderdelen geoptimaliseerd. Deze vormden echter geen coherent geheel. Tijd dus om een externe specialist onder de arm te nemen. Op aanbeveling van Dirk Dupont van Dupont’s Kookboetiek en Kim Vanacker van De Nachtwacht kozen we voor Mex United.

Kurt is een heel aimabel man die de marketing van uw zaak kan leiden zonder het gevoel te krijgen dat het “overgenomen” wordt. Hij begrijpt uw visie en vertaalt dit naar sterke visuals en campagnes. Onze groei en de mooie reacties van de mensen zijn het resultaat van het goeie werk van Mex United.”


Dankbare expertise

Maxim Tytgat | Marketing & Communication | Dupont’s Kookboetiek


“Sinds het prille begin van Dupont’s KOOKboetiek, heeft Kurt Ostyn ons bijgestaan met professioneel strategisch marketingadvies waardoor onze winkel op vandaag uitgegroeid is tot dé kookwinkel van Kortrijk & omstreken. De combinatie van zijn strategisch advies op het vlak van offline marketing en de expertise van Cis Scherpereel op het vlak van e-marketing, zal er nu ook toe leiden dat wij ons op online vlak kunnen onderscheiden en zo verder kunnen uitgroeien tot de referentie op het vlak van kwalitatief hoogstaand kookgerei voor gepassioneerde hobbykoks & foodies.”

Cis hielp onze klanten vooruit

Ann Collier | projectcoördinator sectorale technologie | IVOC (Opleiding & Advies voor Mode en Confectie)


“Cis Scherpereel is één van de vaste partners van IVOC zowel als lesgever voor de e-commerce opleidingen specifiek voor fashion, als begeleidende expert voor onze workshops die Creamoda samen met IVOC organiseren rond specifieke e-commerce thema’s en als spreker en inspirator voor onze e-commerce events.

Waarom Cis Scherpereel?
Hij is gepassioneerd door e-commerce en kan deze passie overbrengen op zijn publiek. Zijn advies en analyses hebben verschillende van onze klanten duidelijk vooruit geholpen en veel tijd doen besparen.Samenwerken met Cis gebeurt op een zeer vlotte manier en in een open communicatie.”


Van inspiratie naar concrete werkpunten

Fabienne Martin | Creamoda


“Creamoda en IVOC stelden zich het afgelopen anderhalf jaar tot doel bedrijven uit de mode- en confectiewereld bij te staan in de verkenning, ontwikkeling en verbetering van hun e-commerce activiteiten. Aangezien dit voorheen nooit deel had uitgemaakt van het takenpakket deden beide organisaties beroep op een expert ter zake, zijnde Cis Scherpereel. Samen met Cis Scherpereel werden de belangrijkste topics in kaart gebracht en behandeld in kleine hand-ons werkgroepjes. Zijn taak bestond erin voor de juiste onderwerpen, de juiste sprekers aan te brengen en de werkgroepen rond kannibalisme van fysieke winkels en stock optimalisatie in goede banen te leiden. Het opzet van onze organisaties was geslaagd want door de tussenkomst van Cis ging elk deelnemend bedrijf naar huis met concrete werk- of aandachtspunten, als gevolg van de bijdrages van Cis, de uitgenodigde sprekers of de andere deelnemende bedrijven. Het lerend netwerk waar onze bedrijven op hadden gehoopt, was een feit! “

Heb je ook ambities die we samen kunnen waarmaken?

Let’s talk. Een klankbordsessie boeken is een slimme eerste stap. 

Boek een klankbordsessie