Een kangoeroe-marketeer
voor jouw bedrijf
Bij heel wat van onze klanten merken we de nood aan digitalisering en (online) marketing. Vandaag kloppen ze hiervoor meestal aan bij reclamebureaus om dit voor hen te regelen. Maar die externe aanpak werkt niet. Het is zeer duur, én niet doeltreffend. Wij zijn ervan overtuigd dat (online) marketing in grote mate van binnenuit moet gebeuren. Je kan dat niet volledig uitbesteden.
Steeds meer bedrijven beginnen dat ook in te zien. Maar ze hebben niemand in het bedrijf die hier voldoende tijd voor heeft of over de nodige competenties beschikt. Dat lost Mex United nu zoveel mogelijk op door één van de medewerkers op te leiden. Maar ook dat volstaat niet. Al vlug leren ze dat (online) marketing een belangrijke en rendabele fulltime job is binnen het bedrijf (zowel voor sales als HR).
“Rekruteringsbedrijven staan met een lange lijst aan oningevulde marketingvacatures. Als ze een kandidaat vinden, dan kost dit makkelijk €10.000, zonder de garantie dat die nieuwe werknemer de juiste digitale competenties heeft.”
KURT OSTYN_GROEISTRATEEG MEX UNITED
De oplossing?
Met het ‘kangoeroe project‘ willen we hier een antwoord op bieden binnen eenzelfde budget. Wij hebben goede connecties met universiteiten en hogescholen. We geven gastcolleges, lezingen, we hebben stagiairs … Ons (online) netwerk is zeer groot, vooral bij digitale marketeers.
Vanuit Mex United ontwikkelden we een soort rekruteringsmodule dat potentiële (online) marketeers screent, selecteert en opleidt in functie van specifieke organisaties of bedrijven. Belangrijk: de bedoeling is dus niet alleen om dergelijke profielen te vinden en te vormen, maar ook om ze vanop afstand te begeleiden.
Hoe gaan we te werk?
1. Screenen
van de (online) marketingnoden
- Wat doen jullie vandaag? (digital paspoort)?
- Wat moet verbeteren?
- Is hiervoor een voltijdse werknemer nodig?
- Wat moeten zijn/haar competenties zijn?
2. Zoeken
naar de perfecte match
- Vacature via netwerk Mex United en bedrijf + advertising
- Preselectie op basis van CV
- Competentiescreening van de kandidaten
- Selectie in samenwerking met je bedrijf
- Aanwerving (eventueel via IBO) door je bedrijf
3. Optimaliseren
van de medewerker
- Opleiden, verfijnen van zijn/haar competenties door Mex team
- Implementatie van het online marketingplan van je bedrijf onder begeleiding van Mex team
- Traject van 3 maanden (bij Mex United)
4. Coachen
van de medewerker
- Maandelijks contactmoment (6 maanden)
- Evaluatie van de online marketing resultaten
- Opstellen/bijsturen KPI's
- Bijscholing waar nodig (in regie)
- Rapportering aan management
"Interesse in een kangoeroe marketeer? Vul dan onderstaande formulier in en ik contacteer je snel!"
Inspirerende inzichten
Steel de kennis van andere ondernemers en experten in onze blog.