Case • 4 januari 2022 • Kerlijne Taghon

ETS Informatics: van een nieuwe website naar een nieuwe én werkende website

De website van ETS Informatics leverde weinig interessante leads op. Aan de hand van een SEO screening en digitaal paspoort voerden we concrete aanpassingen door die nagenoeg onmiddellijk rendeerden.

ETS Informatics is een bedrijf gespecialiseerd in ERP voor KMO’s (ze ontwikkelden hun eigen systeem: Admin2Win) en hardware- en netwerkoplossingen. Kris, zaakvoerder bij ETS, investeerde in een nieuwe website maar deze bleek uiteindelijk niet te voldoen aan de verwachtingen: de leads bleven uit. Hij klopte daarom aan bij Mex United, waarna we voor hem aan de slag gingen.

Introductie van een 'actiekleur'

Wat ons vrijwel meteen opviel, was dat de website zeer eentonig was qua kleurgebruik. Er was m.a.w. geen duidelijke motivatie voor de websitebezoeker om actie te ondernemen. Om de actieknoppen (CTA’s) visueel te onderscheiden van andere knoppen en blokken, introduceerden we oranje als extra kleur. 

CTA blok op website ETS

Call-to-action blok na optimalisatie

Een concreet en helder navigatiemenu

We streven altijd naar een helder navigatiemenu zodat een bezoeker meteen weet waarover de website gaat. In het geval van ETS Informatics kon de navigatiebalk duidelijker. Volgende optimalisaties werden uitgevoerd:

  1. Gebruik van concrete benamingen en troeven in de menulabels:
    • Business software > ERP voor de KMO
    • Specialisatie per sector: vanuit dropdown naar plaats in de navigatie
    • Budget > Budgetvriendelijk: vanuit dropdown naar plaats in de navigatie
    • Infrastructuur > IT infrastructuur
    • Contact > Contact opnemen: werd in het oranje geplaatst en in een submenu geplaatst
  2. Een balk bovenaan om nieuws te communiceren
  3. Een uitklapmenu waarmee we de verschillende modules en doelgroepen een niveau verhoogden in de sitestructuur.
Navigatiemenu oude website ETS

navigatiemenu voor

Nieuw navigatiemenu ETS

navigatiemenu na

links: menu dropdown voor optimalisatie, midden en rechts: menu dropdowns na optimalisatie

Homepagina: focus op het bedrijf ETS

Wanneer je op de homepagina landde, kreeg je te snel technische info over de Admin2Win software. Je moest tot onderaan de scrollen om meer over ETS te lezen.

We hebben de focus op de homepagina op het product Admin2Win veranderd naar ETS als bedrijf. Admin2Win blijft belangrijk om te vermelden, maar dan op een specifieke pagina over de software.

Hoe we de homepagina aanpakten:

  1. De twee grote domeinen waarbinnen ETS actief is, worden meteen onder de bannerfoto benoemd.
  2. Algemeen: een persoonlijke touch door gebruik van eigen foto’s en in beeld brengen van mensen.
homepagina voor en na

homepagina voor en na optimalisatie

Een duidelijke productpagina voor Admin2Win

‘ERP voor KMO’s’ is een belangrijke pagina om het product Admin2win uit te lichten en leads aan te trekken. De pagina moest aantrekkelijker en wervender worden. Dat deden we als volgt:

  1. Een visualisatie van de modules met doorklikmogelijkheid. 
  2. Ook de sectoren worden visueler voorgesteld aan de hand van foto’s, gepaard met een korte omschrijving en duidelijke CTA naar de sectorpagina.
  3. We implementeerden een blok met blogberichten specifiek over Admin2Win.
  4. Er werd een uitgebreid contactformulier voorzien, waarbij op voorhand al enkele concrete zaken ingevuld kunnen worden.

pagina 'ERP voor de KMO' voor en na optimalisatie

Een detailpagina voor elke sector

Voor optimalisatie: opsomming van de verschillende sectoren en specifieke activiteiten binnen die sector waar ETS met Admin2Win op mikt.

voor: Opsommingsblok op pagina specialisaties per sector

Na optimalisatie: Er werd een pagina per sector opgemaakt waarop de meest relevante modules werden uitgelicht. Interne links op deze pagina’s verwijzen naar de gerelateerde modulepagina’s.

detailpagina bouwsector

na: detailpagina per sector met verwijzing naar relevante modules

Ook nood aan optimalisatie van je website?
Contacteer ons! We gaan graag voor je aan de slag.