Marketing advies

Marketingkennis vind je overal.
Marketingervaring vind je hier.

OOK LAST VAN L.F.M. ?

Losse Flodder Marketing. Het is de term die wij de voorbije jaren kleefden op de dure en tijdrovende marketingaanpak die we bij heel wat KMO’s vaststellen. Vol goede bedoelingen en enthousiasme, maar tegelijk onsamenhangend en weinig gestructureerd.

Er wordt geïnvesteerd in beursdeelnames, online aanwezigheid, advertenties, brochures, enz… Want dat moet. Toch?

Jawel. Want marketing is lucht. Zonder lucht kan je niet leven of ondernemen. Bij Mex United houden we niet van gebakken lucht. Wel van de eenvoud. Op zoek naar de juiste marketingstrategie voor jouw bedrijf, overdonderen wij jou niet met dure marketingtermen of Engels vakjargon. 


"Marketing is geen exacte wetenschap.
Niemand heeft de waarheid in pacht.
Ook wij niet."

Kurt Ostyn



Sharing is caring

"Na meer dan 20 jaar ervaring is onze definitie van marketing klaar en duidelijk:

Hoe krijg je een product of dienst op de meest doeltreffende manier bij de juiste doelgroep.

Kurt Ostyn
Kurt Ostyn
marketing strateeg

MET KENNIS ÉN ERVARING!

Het is niet omdat de som van 2 + 2 enkel 4 is, dat 4 enkel de som is van 2 + 2…

Kennis over de vele marketingtools kan iedereen verwerven. Vandaag kan je werkelijk verdrinken in het aanbod aan marketingboeken, opleidingen, seminars, blogs, vlogs…

De kloof tussen kennis en kunde is echter zeer groot. Net daarom kiezen we bij Mex United uitsluitend voor Mexperten met vele jaren ervaring op de teller. Zij weten als geen ander hoe elke marketingstrategie moet vertrekken vanuit het hart en de buik van jouw bedrijf. 

Elke case is anders. Hoe meer ervaring, hoe sneller we tot de juiste strategie kunnen komen.

EN TOCH ANDERS...

Wij ontmoetten de voorbije jaren heel wat ondernemers die echt wel grote inspanningen hadden geleverd om hun marketingaanpak op de sporen te zetten.

Trouw aan de marketingtheorieën gingen ze op zoek naar hun ‘missie en visie’, wat in heel veel gevallen leidde tot tijdrovende verwarring om de twee termen van elkaar te onderscheiden. En wanneer dan uiteindelijk toch een consensus werd gevonden verdween het marketingplan enkele maanden later ergens in een lade van de zaakvoerder.

Dit willen wij met onze aanpak absoluut vermijden. Marketing is een machine. Input. Output. Bijsturing. Onderhoud. Prominent aanwezig.

Wie marketing ziet als een verlengstuk van zijn salesafdeling heeft het echt niet begrepen. Marketing is een managementverhaal. Net daarom is het ‘Future Frame’ zo essentieel in onze aanpak.  

SAMEN-WERKEN

Naast de jarenlange ervaring is er een tweede zeer belangrijke gelijkenis bij de Mexperten: ze zijn er stuk voor stuk van overtuigd dat ‘mensen’ de succesfactor zijn in elke strategie.

Een marketingstrategie die niet gedragen is door (jouw) mensen, heeft nauwelijks kans op slagen. Net daarom zijn wij vooral kennisdelers.

Wij willen jou en jouw team slimmer maken. En daar gaan we heel ver in. Heel wat tools uit het HIGH FIVE vijfstappenplan zorgen voor betrokkenheid binnen je team.

De MEX BOX-methode is daar een mooi voorbeeld van. Op een zeer laagdrempelige wijze krijgt elke deelnemer de kans zijn visie op het gebruik van diverse marketingtools te delen. Ons geeft deze methode tegelijk de kans om zeer snel een totaalbeeld te krijgen op jullie inspanningen uit het verleden, en het DNA van jouw bedrijf. Deze aanpak herhalen we ondermeer ook bij het bepalen van de ‘Buyer Persona’.

Opleiding inzake SEO, SEA, sociale media, enz… gebeuren op maat van jouw bedrijf. Geen vage theoretische cursussen dus, maar een begeleiding aan de hand van jouw website, webshop of sociale media, waarbij onze Mexperten hun kennis werkelijk overdragen.

En wist je dat Mex United indien gewenst ook voor jou op zoek gaat naar ‘young potentials’ om jouw bedrijf te versterken? We zoeken ze en leiden ze op in functie van jouw onderneming. We gaven deze aanpak een leuke naam: ‘Kangoeroe-rekrutering’.

ONAFHANKELIJK

Als we dan met jou toch die hele weg afleggen naar een doeltreffende marketingstrategie, kunnen we dan niet meteen ook de uitvoering voor onze rekening nemen? De grafische vormgeving verzorgen? De website maken?

Nee. Bewust niet. Mocht dit het geval zijn, is de kans zeer groot dat ons advies geschreven wordt op maat van onze uitvoerende diensten. Precies hierin willen wij ons onderscheiden van de vele marketingbureaus.

We adviseren trouwens meestal om jouw huidige reclamebureau of websitebouwer te betrekken in onze marketingoefening. Ook dat is samen-werken.

De beste resultaten boeken wij bij bedrijven waar we na de strategische oefening op geregelde tijdstippen worden ingeschakeld als extern klankbord voor de interne medewerkers. Zo kunnen we er samen over waken dat de doelstellingen effectief ook worden gehaald.

Kennis maken met een mexpert ?

Koffiekletsen doen we niet. In een klankbordsessie leren we elkaar kennen. Met koffie als je dat wenst. 

Boek een klankbordsessie