Pool of experts
Mex United is een team van "mexperten":
Stuk voor stuk ervaren strategen die hun kennis met jou willen delen.

Cis Scherpereel
Cis noemt zichzelf graag een Coach, Inspirator en Strateeg. De drie letters vormen ook zijn voornaam...
Met meer dan 10 jaar ervaring als e-commerce expert zet hij zijn kennis graag in voor projecten in B2B of B2C waar online sales en merkidentiteit aan de orde zijn.
Hij startte zijn loopbaan als grafisch vormgever en groeide door tot een ervaren strateeg in e-commerce. Hij stond aan de wieg van diverse webshops.
O.a. voor Maxitoys, Bel&Bo, Fun, Duvel Moortgat, Brooklyn, Emob, Hubo, Colora, Lamett, Deknudt Frames, Cras en heel wat kleinere start-ups.
Cis is ook gastdocent aan Ehsal Management School en gewaardeerd spreker over e-commerce. Binnen de context van Mex United adviseert hij ondernemers in hun groeistrategie.
Publicaties:
- Auteur “De people factor in e-commerce” (2016)
Meer info op depeoplefactorinecommerce.be - Co-auteur van “Het oneerlijk voordeel” (2019) – oneerlijkvoordeel.be

Kurt Ostyn
Kurt Ostyn is een groeistrateeg met een passie voor marketing. Hij startte zijn loopbaan in 1991 bij de houtgroep Cras, waar hij verantwoordelijk werd voor de marketing-uitbouw van het tuinhoutmerk Collstrop. Na precies 10 jaar koos hij voor het ondernemerschap. Dankzij zijn kennis uit de houtbranche, zijn ervaring inzake duurzaam bosbeheer, en zijn marketingpassie werd hij in 2002 door WWF Belgie als marketeer ingehuurd om de bekendheid van het FSC-label te vergroten bij zowel papier- als houtindustrie alsook de consument. Met succes. Sinds 2003 richt Kurt Ostyn zich uitsluitend tot het verlenen van strategisch marketingadvies aan handelaars, KMO’s, overheden, scholen en andere organisaties. Zijn devies : oog voor eenvoud.
Na 14 jaar als onafhankelijk marketingadviseur richtte Kurt op 1 januari 2017 samen met e-commerce-expert Cis Scherpereel MEX United op.
Publicaties
- "De Toekomst Jeukt" (2007)
- “Ladders zwemmen niet” (2012)
- "Dagboek van een marketinghoer" (2012)
- “De prinses op het witte paard”, Uitgeverij Bibliodroom (2015)
- Co-auteur van “Het oneerlijk voordeel” (2019) – oneerlijkvoordeel.be

Romanie Sagaert
Ik sta in voor de vlotte voortgang van de projecten en het halen van deadlines. In projectbegeleiding en het geven van opleidingen komt mijn ervaring als marketing coach en social media experts goed van pas. Klanten kunnen ook bij mij terecht met vragen rond KMO-portefeuille.

Jelle Ryckoort
Om de online aanwezigheid van je zaak te optimaliseren kan je bij mij terecht. Zowel strategisch als concreet. Met heldere doelen en een steeds beter resultaat voor ogen. Ik deel mijn kennis graag om de klant meer inzicht te verschaffen in online marketing.

Tom Delmotte
Met meer dan 15 jaar ervaring bij o.m. Stad Kortrijk en Howest, ga ik graag op zoek naar jouw uniek verhaal. Met veel gezond verstand bekijk ik vervolgens hoe we dit kunnen omzetten in content marketing, storytelling en persaandacht.

Kerlijne Taghon
We steunen daarnaast ook op de ervaring en vakbekwaamheid van deze "mexperten":

Karel Decock
Ik ben reeds 25 jaar actief in de mooie wereld van Sales en Marketing. Eigenlijk ben ik een bruggenbouwer tussen beide afdelingen, die maakt dat de strategie van een bedrijf op de juiste manier geïmplementeerd wordt.

Katty Proost
25 jaar marketing ervaring, dat is wat ik met jou wil delen. Mijn passie? Jou als handelaar, ondernemer of organisatie stimuleren, begeleiden en adviseren in je marketingaanpak. En samen met jou op zoek te gaan naar jouw oneerlijk voordeel. Een bedrijfsevent gepland? Ook hier kan ik je bij helpen!

Kristof De Vlieger
Met een vijftiental jaar ervaring begeleid ik KMO’s op vlak van controlling, budgettering en kostprijsberekening. Ik praat niet over cijfers, ik laat de cijfers praten. Met andere woorden: ik help jou en jouw onderneming de nodige besluiten en acties nemen, aan de hand van de cijfers.

Siegfried De Cuyper
Mijn expertise bevindt zich op het vlak van mensen en ‘hoe mensen zichzelf beter leren kennen’. Ik gebruik daarvoor (naast mijn ervaring) één specifieke tool, namelijk Insights. Met heel veel plezier vul ik daarmee het totaalpakket, dat Mex United u kan bieden, aan.

Steven Quartier
Ik help bedrijven hun producten online aan te bieden. Dit vaak in een internationale context en via verschillende kanalen: bv. marktplaatsen of flash sales kanalen. Ik verheug me erop om mijn expertise te kunnen delen met klanten van Mex United.

Werner Bruyns
Ik was de afgelopen jaren de man achter Coolblue België. Die ervaring en inzichten wil ik inzetten om ook jouw merk en team beter te maken. Als ‘betermaker’ help ik je met alles wat met klantentevredenheid en user experience te maken heeft.

Yves Debrabandere
Ik ben reeds meer dan 20 jaar actief in de klantendatabase wereld. Vanuit marketing insteek help ik bedrijven om meer informatie te halen uit klantendata en hierin meer inzicht te verwerven. Op basis van gefundeerde informatie uit die klantenbestanden, wil ik bedrijven begeleiden om hun marketingstrategie verder uit te bouwen.
Kennis maken met een Mexpert ?
Koffiekletsen doen we niet. In een klankbordsessie leren we elkaar kennen. Met koffie als je dat wenst.