Case • 16 februari 2022 • Kurt Ostyn
GLK Grondwerken uit Kruisem is een gevestigde waarde in de bouw- en infrastructuursector. Het bedrijf is sinds haar ontstaan in 1997 gekend voor hun degelijkheid en hun ‘surieux’. Ze kwamen bij Mex United terecht met volgende vragen:
“In eerste instantie willen we de identiteit van GLK beter in kaart brengen. Waarin kan GLK onderscheidend zijn? Hoe blijft GLK aantrekkelijk voor zowel klanten als medewerkers? Hoe brengen we ons verhaal? We willen bovendien een toekomststrategie die rekening houdt met de ambities van de nieuwe generatie.”
Na een grondige concurrentie-analyse, workshops met alle medewerkers, buyer persona-oefeningen en een inspirerende focusgroep-avond, kreeg GLK volgende onderscheidende en gefundeerde identiteit die eind 2021 als volgt werd gelanceerd:
Sinds kort is de groene adelaar van GLK Grondwerken prominent aanwezig op heel wat bouwwerven. De ‘Green Eagle’ staat symbool voor GLK’s bredere kijk op grondwerken en vertaalt zich voortaan in drie divisies: GLK Grondwerken, GLK Recycling (het vroegere GV&T Kruishoutem) en GLK Consulting. Hiermee kiezen Arthur en Alice (broer en zus) resoluut voor een onderscheidende en toekomstgerichte aanpak op basis van hun eigen 3i garantie.
Binnen de sector van grond- en infrastructuurwerken is GLK al sinds haar ontstaan in 1997 een buitenbeentje. Als bio ingenieur was en is oprichter Geert Lippens gefascineerd door perfectie, efficiëntie en duurzaamheid. Nu Alice en Arthur Lippens (eveneens ingenieurs) het familiebedrijf versterken, wordt deze bredere kijk het speerpunt van de GLK toekomststrategie.
De familie ging het voorbije jaar bij de eigen medewerkers, de klanten en de sectorgenoten op zoek naar haar meest waardevolle troeven. Wat bleek? GLK wordt ontzettend gewaardeerd door haar intelligente, integrale en integere aanpak. Die 3i garantie zal in de toekomst nog meer worden uitgespeeld:
De reden waarom we GV&T Kruishoutem omdopen tot GLK recycling is niet alleen omdat het voor sommigen voor verwarring zorgde, maar ook, en vooral, omdat we van recycling echt een speerpunt willen maken. Nu reeds zijn we hierin vooruitstrevend. En met producten zoals Bekasol zijn we zelfs uniek. Ik ben dan ook heel blij met de Green Eagle als nieuw logo. Het staat symbool voor onze groene ambities en onze brede kijk op grondwerken. Wist je trouwens dat we onze medewerkers voortaan ‘green eagles’ noemen? En er is trouwens nog plaats voor nieuwe collega’s in ons arendsnest…
Een goede voorbereiding van grondwerken, vanuit een ruimere kijk op het integrale project, brengt winst in tijd en budget mee. Het kan tevens veel frustratie en CO2-uitstoot voorkomen. Dat was al altijd de dada van onze vader. Vanuit die optiek ontstond recent GLK Consulting”, vertelt Alice Lippens. “Onder die noemer kunnen bouwheren of aannemers voortaan onze kennis en ervaring inhuren bij het voorbereiden van hun bouw- of afbraakproject. Dergelijke vorm van kennisdelen en samenwerken betekent een win-win voor alle partijen.
Wil je, net als GLK grondwerken, werk maken van je toekomststrategie? Contacteer ons even om te verkennen of boek meteen een klankbordsessie!
Steel de kennis van andere ondernemers en experten in onze blog.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcasts ‘De Toekomst Jeukt’ en ‘De E-commerce Podcast’ via jouw favoriete app.
Mex United BV
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
+32 56 90 04 09
info@mexunited.be
Bekijk het filmpje om ons vlot te bereiken. Gratis parking.
Mex United is geregistreerd dienstverlener voor KMO-portefeuille.
Hiermee subsidieer je ons adviestraject voor 20 of 30%.
We helpen je graag om hiervan gebruik te maken.