Mex Academy

5 lunchsessies met telkens een expert die zijn kennis deelt over een specifiek thema.
Zeer gericht en interactief.

De Mex Academy bestaat uit een reeks korte opleidingen van telkens anderhalf uur waarbij een expert zijn kennis deelt over een specifiek thema. Ontdek de onderwerpen:

Image
Sessie 1: Storytelling 

Storytelling is een marketingtechniek die de laatste jaren meer en meer wordt toegepast. Aan de hand van hun verhaal trachten ondernemingen en organisaties hun troeven, maar ook hun bedrijfswaarden op een bevattelijke manier onder de aandacht van de consument te brengen.

Eens je een verhaal ontwikkeld hebt, heb je meteen een basis waar je kan op bouwen voor brochures, webteksten of voor het bouwen van een content matrix voor sociale media.

Maar hoe begin je eraan? Hoe ontwikkel je nu zo'n verhaal? Welke ingrediënten slaan makkelijk aan? Welke handvatten krijg ik aangereikt om zelf met storytelling aan de slag te gaan? In deze sessie ontleedt Tom Delmotte een aantal voorbeelden en zet jou op weg om je eigen verhaal te schrijven.


Sessie 2: Basics van Google Analytics 

Meten is weten’, het is een typische dooddoener uit de marketingwereld die vaak te pas en te onpas opgediept wordt. Heel vaak staat dat ‘meten’ eigenlijk helemaal niet gelijk aan ‘weten’. Iedereen is verheugd dat er gemeten wordt, maar niemand weet welke cijfers belangrijk zijn en wat je eruit kan leren. In deze sessie gaan we dieper in op Google Analytics rapporten die je concreet kan inzetten voor je organisatie. 'Weet wat je meet!' (en wat je ermee kan doen...)


Sessie 3: Employer Branding 

“We willen en kunnen groeien… Maar we vinden geen personeel!”. Het is een vaak gehoorde verzuchting bij tal van KMO’s. Is dat wel zo? Of pakken ze het verkeerd aan? 

De ‘war on talent’ is actueler dan ooit. Het is geen ‘ver-van-uw-bed’-show meer: ook in Vlaanderen moeten bedrijven er alles aan doen om talent aan te trekken, binnen te halen en te behouden. Hoe wapent een bedrijf zich het best om het slagveld te betreden? Deze vraag onderzochten 2 enthousiaste communicatie-studenten die stage lopen bij Mex United. Benieuwd naar hun bevindingen?


Sessie 4: Seniorenmarketing 

Dat de samenleving elke dag grijzer kleurt, is een open deur. Als het over vergrijzing gaat, dan is dit zelden positief nieuws. Plots het tegendeel beweren zou ook niet geloofwaardig zijn maar het debat wordt vandaag eenzijdig gevoerd. Verder dan ‘wie gaat dat betalen en wie gaat voor de knarren zorgen’ komt men niet.

In zijn sessie heeft Filip Lemaitre het over de innovatieve en maatschappelijke kansen die deze demografische shift wereldwijd met zich meebrengt. Een inspirerend trendverhaal dat ook de andere kant van de vergrijzing laat zien en geïllustreerd wordt met verrassende voorbeelden uit heel uiteenlopende sectoren.


Sessie 5

We laten deze sessie bewust open zodat de deelnemers samen kunnen beslissen welk onderwerp ze nog aan bod willen laten komen.

 

Steekkaart: algemeen

  • Duur: max 1,5u per sessie
  • Kostprijs: 750 € voor alle sessies
  • Subsidie via KMO-portefeuille.
  • Locatie: Mex United
  • Met broodjeslunch

Sessie 1: Storytelling

  • Maandag 30/03/2020
  • 12:00 - 13:30
  • Spreker: Tom Delmotte

Sessie 2: Basics van Google Analytics

  • Maandag 20/04/2020
  • 12:00 - 13:30
  • Spreker: Jelle Ryckoort

Sessie 3: Employer Branding

  • Maandag 27/04/2020
  • 12:00 - 13:30
  • Sprekers: Jappe Bulckaen en Alexander De Brabandere (stagiairs Mex United)

Sessie 4: Seniorenmarketing

  • Maandag 11/05/2020
  • 12:00 - 13:30
  • Spreker: Filip Lemaitre

Sessie 5: Door de groep te bepalen

  • Maandag 25/05/2020
  • 12:00 - 13:30
  • Spreker: afhankelijk van het gekozen onderwerp
Schrijf je in voor de Mex Academy