Case • 17 mei 2019 • Jelle Ryckoort

Rebranding en (lokale) Google optimalisatie geven Glow een stevige doorstart

Wellness-specialist Beauty Look heeft de ambitie om dé referentie in de verkoop van sauna’s, jacuzzi’s en fitnesstoestellen te worden in West- en Oost-Vlaanderen. Na de lancering van een nieuwe website bleef de verwachte boost uit. Erger nog, het aantal bezoekers daalde zelfs. Naar aanleiding van dat fenomeen adviseerde Mex United een rebranding en zetten we de lijnen uit van de SEO-strategie voor de haperende website.

Van Beauty Look Equipment naar Glow

De wat verouderde visuele communicatie van het merk Beauty Look paste niet meer bij de inspirerende toonzaal in hartje Kortrijk. Een kortere merknaam en nieuw logo was een eerste doel. “Glow” werd de naam die de nieuwe lading dekte. Op donderdag 26 oktober 2018 was het zover en werd de nieuwe huisstijl feestelijk gelanceerd op de binnenkoer van Glow zelf.

Optimalisatie van de website structuur

De site van het nieuwe Glow onderwierpen we aan een uitgebreide SEO check-up. Een aantal concrete technische optimalisaties werden vastgelegd en de websitebouwer ging aan de slag met de prioriteitenlijst.

Aanvullend namen we de structuur en de inhoud van de site onder de loep. Vinden potentiële klanten gemakkelijk de informatie die ze zoeken? Is de URL-structuur logisch opgebouwd?

Zo kozen we ervoor om het hoofdmenu duidelijker te maken door hier meteen de verschillende productgroepen te vermelden. Dit maakt het niet alleen duidelijker voor Google, maar ook de gebruiker weet meteen wat hij op je site kan verwachten.

Local SEO

Voor een lokale onderneming is het belangrijk om optimaal vindbaar te zijn in het verzorgingsgebied waarin de diensten worden aangeboden. Om dit voor Glow op punt te zetten, screenden we het lokale linkprofiel en somden we verbeterpunten en nieuwe opportuniteiten op. Ook Google Mijn Bedrijf werd bijgeschaafd zodat Glow optimaal kan scoren in de zoekresultaten.

“Lokale handelszaken moeten stevig inzetten op lokale SEO.”

Resultaten?

Naast de geslaagde en feestelijke rebranding, is het organische verkeer naar de website van Glow er sterk op vooruitgegaan. Zo kreeg de site dankzij de SEO inspanningen in de eerste helft van 2018 maar liefst 67,73% meer bezoekers over de vloer in vergelijking met de eerste helft van 2017.

Ook de aanpassingen op het vlak van local SEO rendeerden. Zo krijgt Glow in de zoekresultaten per kwartaal meer dan 2000 weergaves voor non-branded zoekopdrachten met het woord jacuzzi.