De Stadsboerderij


Een tijd geleden kwamen we in contact met de mensen van de Stadsboerderij Kortrijk. Voor wie ze nog niet zou kennen: de Stadsboerderij is een coöperatieve met zetel op de inspirerende Muster-site in Heule.

Ze hebben niet enkel een winkel, maar verzorgen met Fruit op het Werk ook een ronde onder Zuid-West-Vlaamse bedrijven waar ze wekelijks fruitpakketten leveren.
Met hun organisatie stellen ze onder meer mensen tewerk die anders weinig kansen krijgen op de arbeidsmarkt. Het gaat goed met de Stadsboerderij, maar ze kunnen altijd een duwtje in de rug gebruiken.

Wat realiseerde Mex United voor de Stadsboerderij?

Met Mex United beslisten we de enthousiastelingen van Stadsboerderij Kortrijk verder op weg te helpen. Waarom we dat doen? Omdat we al lang geloven in de kracht van lokale projecten met een eigen onderscheidend verhaal én een maatschappelijke boodschap. Dat verhaal is bij de Stadsboerderij dat ze inzetten op lokale eerlijke producten. Geen gepimpt fruit met een hoge ecologische voetafdruk, maar vooral plaatselijk gekweekt fruit waarmee ze particulieren, ondernemers en hun werknemers willen overtuigen bewust na te denken over een gezonde levenswijze.

We spitsten ons met Mex United toe op het uitbreiden van de ronde van Fruit op het Werk. De bestelwagens van de Stadsboerderij doorkruisen nu al de regio; hoe meer stopplaatsen op de wekelijkse ronde, hoe beter. Dus ondersteunden we hen door het ontwikkelen van een folder die Fruit op het Werk duidelijk situeert voor mogelijk geïnteresseerde bedrijven en bedachten samen met hen een actie waarbij bestaande klanten andere ondernemers kunnen voorstellen om een gratis proefpakket van de Stadsboerderij te kunnen krijgen.

Op die manier trachten ook wij een steentje bij te dragen tot de verdere groei van dit mooie lokale intiatief. Omdat we als atypische marketeers nu eenmaal geloven in projecten met een maatschappelijke meerwaarde. Ben je zelf ook geïnteresseerd in een gratis proefpakket van Fruit op het Werk? Ga dan een kijkje nemen op https://stadsboerderijkortrijk.be/bedrijven-en-scholen/fruit-op-werk/



    De klant over de samenwerking met Mex United

    Om onze marketingcampagne rond fruit op het werk professioneel uit te werken zijn we in eigen regio op zoek gegaan naar een creatieve, flexibele partner. Na rondvraag bij bevriende ondernemers bleek Mex United de meest aangewezen partner voor ons idee. Al gauw na het eerste contact werd er in groep gebrainstormd. Inderdaad in groep, want elk teamlid van Mex United houdt er zo zijn eigen specialiteit op na. Iedere fase in de campagne wordt door de juiste persoon verwerkt en opgevolgd, telkens binnen de afgesproken termijn en het opgegeven budget. Flexibiliteit, transparantie en integriteit zijn dan ook onze gemeenschappelijk kernwaarden. (Olivier Marescaux van De Stadsboerderij) 




    Sharing is caring

    "Marketeers en lokale sociale projecten, dat gaat toch niet samen?" Als dit je eerste spontane reactie is na het lezen van de titel, dan zit je nog met een oud beeld van marketeers in je hoofd. Of heb je eenvoudigweg nog geen kennis gemaakt met Mex United.

    Cis Scherpereel | strateeg

    Kurt Ostyn  | marketing strateeg

    Meer weten over deze case?

    We delen graag meer inzicht in deze case en projecteren dit graag naar uw situatie. 

    Contacteer ons